Pelargoner

heter det verkligen pelargoner heter det inte pellagoner? Ja jag kan inte stava så man får väl lite på ipaden . 
 
Fick tre sticklingar av mamma som jag ska försöka hålla liv vid. Jag vet att varje telefonsamtal framöver kommer innehålla en fråga om hur de mår. Det är lite press för förra året dog de. Härligt att mamma tror på mig igen :-) 
 
de har alla olika namn och skall skötas på lite olika sätt, inga billiga grejer utan den ägg koppsstora krukan men detta underverk kostade över femtiolappen! 
 
Låt mig presentera Mexica Tomcat, häng pelargon, mörkt vinröda m vita nyanser. 
 
 
Och så står det att man ska knipsa av knopparna.... Eh nej tror inte det va detta kanske blir den enda blomma denna växt får presentera!

Kommentarer
Postat av: ZtorZillen

Åh va vacker! Min mamma är också duktig på pelargoner..eller hur det stavas..men det är svåra tycker jag :( Har också dödat några sticklingar jag fått ;)

2013-04-18 @ 11:04:41
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Postat av: Veronica

Åh vilken fin du fått tag på! Jag älskar ju pelargoner sen nåra år tillbaka! Måste ut och handla tror jag bestämt! Kram!

Svar: Ja den är tydligen väldigt speciell enligt mamma. Hon ska på pelargon auktion snart, de säljer då alla sticklingar billigt :-)
Fårfrun

2013-04-18 @ 19:08:24
URL: http://renaramavera.blogg.se
Postat av: Karin

Åh, den är jag på riktigt grymt avis på! Jag älskar pelargoner och denna var fantastiskt vacker!

Hörde av Alex att ni kanske kommer förbi på jobbet tillsammans! : ) Det ser vi fram emot, vill få se och snusa på era små underverk snart!

Kram på dig!

2013-04-19 @ 22:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0