Forts

Ja när baggen kom sa jag bara sätt lammet i din bil och sen åker vi.
 
Jag åkte först och baggen efter, lammet skrek och hostade om vart annat sen efter ca 1 km slutade hon igen. Jag fick på varningsblinkersen och tvärnitade, slet upp henne ur stolen och klev ur bilen, baggen hade också klivit ur sin och vi insåg att vi måste ringa 112. återigen kom hon igång och började skrika direkt när jag fick upp henne. Vi gjorde någon sorts överslag att vi skulle fortsätta köra att det var snabbaste sättet att fp henne till akuten. 
så in i bilen igen och jag ringde 112 så att de skulle vara beredda på akuten. Hon på 112 var så bra, hon fick mig lugn och fokuserad gör jag kan säga att jag var inte lugn när jag kom fram på 112 jag typ skrek att mitt barn slutar andas. Men hon fick mig lugn och jag hade då kanske 3 min kvar till akuten. Stannade utanför och sprang in med henne. 
 
och vet ni i samma stunds jag klev in slutade hon skrika och skrattade tom mot första sköterskan ... Sen blev det barnakuten och full undersökning . Lammet och baggen kom ju också , lilla söta lammet . Sen när det lugnade ner sig åkte lammet och baggen hem och jag var kvar. 
Krupp, förkylning med slemmig hosta och snorig löd diagnosen. Att hon slutat andas/ trodde hon var att slem täppte igen liksom. Läkaren förklarade och pratade med mig så att jsg kände mig lugn med att lita på att åka hem och få medicin. Men så fort jag satt i bilen blev jag skräckslagen. 
 
väl hemma i baggens famn brast det, tankarna på vad som kunde hänt !! 

Kommentarer
Postat av: Nilla

Usch, vilket trauma. Kan bara tänka mig paniken och ångesten. Men du klarade det, bra gjort.
Många kramar från axels mormor

2013-04-13 @ 20:02:37
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: jannica

Oj, är ledsen! Men vilken tur det gått bra. Massa kram

2013-04-13 @ 22:13:04
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Veronica

Gumman! Hur har ni det nu?! Har tänkt på er sen vi pratade! Jobbat mycket och haft fullt upp men ni finns i mina tankar hela tiden!! <3
Kanske kan vi höras imorgon?! Jag är ledig då!
Barnen längtar efteratt få träffa er igen och jag tänkte att om ni orkar och mår okej, kanske imorgon är ett bra alternativ...?!
Stor stor kram!!!!

2013-04-14 @ 15:37:50
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Veronica

Nämen usch vad hemskt! Jag ryser när jag läser! Måste varit en fruktansvärd upplevelse! Stor styrkekram till dej och hela familjen!

2013-04-14 @ 22:16:41
URL: http://www.renaramavera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0