Vab

ja då vabbar man igen då...i söndags fick lilla lammet feber och prickar. det visade sig vara höstblåsor. extremt smittsamt och helt ofarligt men väldigt jobbigt. Det kliar och svider. Hon har i handflatorna under fötterna i rumpan och runt munnen, stora blåsor som ser ut lite som brännblåsor. Svårt att förklara för liten att man inte ska klia.
Har smörjt i timtal och nu känns det som om det äntligen håller på att vända.

Foglossningen är lika galen som vanligt, om möjligt lit evärre nu när jag varit hemma med lammet. Men la mig i ett skållhett bad i går när baggen kom hem och det var juvligt, men då protesterade lilllammet där inne och körde kickboxning på hög nivå så det var bara att kliva upp tillslut. blev kanske för varmt antar jag.

Tisdag är det dags för mvc och det känns som att jag har en hel del att ta upp. Funderar väldigt mycket på förlossningen, fogarna och ja allt som hör till. det innebär också att jag ska väga mig den dagen....vi får väl se hur det går. har faktiskt inte vägt mig alls många gånger och tänker inte heller jätte mycket på det.

En sak till jag har inte tagit ett enda magkort ännu...med lammet tog jag nog varje vecka hela graviditeten...lite överdrivet kan jag tänka så här i eftrehand men stackars lilllammet då måste se till att ta lite magbilder. Det kommer nog vara många saker som jag gjorde med lammet som inte kommer bli samam med lilllammet..tiden finns ju inte på samma sätt.

jag längtar till julen väldigt väldigt mycket.

Kommentarer
Postat av: ZtorZillen

När är det beräknat? Vad tror du, du kommer göra på annat sätt?

2012-11-17 @ 17:55:34
URL: http://ztorzillen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0