Sommarmidja





Ja så kallar jag min nya utmaning. I morgon är det 7 veckor till midsommarafton. Jag vägde in på 91,5 kg i morse och mitt mål är som jag skrev i ett tidigare inlägg att jag ska ligga under 88 kg på midsommarafton. 3,5 kg alltså på sju veckor 0,5*7 = 3,5 kg

Måndagar är min vägdag men jag tror jag kommer att väga mig mer än en gång i veckan men samtidigt inte varje dag. Samtidigt är midsommar på en fredag så för enkelhetens skull så är måndag och fredag vägdag och i sommarmidjeutmaniongen är fredag rapport dag :-) Inget krångligt alls.

Utmaningen består i att utöver en viktminskning på ca 0,5 kg i veckan så ska jag genomföra:

100 situps i veckan
20 armhävningar i veckan.
en gång i veckan ska jag på lunchen ta en promenad på 30 min

Alltså lite mer fokus på rörelse fram till midsommar...7 veckor , 49 dagar,
1176 timmar, 70560 minuter....eller en jäkla massa sekunder det beror på hur man ser det men så lång är tiden jag har på mig.

Ska mäta mig ordentligt i helgen för att se om motionen om man nu kan kalla den det kommer att ha någon effekt.

0,00297 kg om dagen är väl ingenting ;-) Haka på vet jag, så kör vi ihop:-)








 bilder från google


Kommentarer
Postat av: Fia

Med din inställning kommer du att lyckas kanon bra. Vilket härligt sätt att se på det. Å som du skrev 0,00297 kg om dagen borde ju inte vara allt för svårt ;) Lycka till.



Sv. Klart att jag inte kommer ge upp. Men jag känner mig så besviken på kroppen. Eftersom att den inte gör som jag vill tänker jag plåga den i kväll med en promenad med inslag av löpning. Jag skall lyckas. Jag vill se minus även nästa vägning.

2012-05-03 @ 12:38:35
URL: http://smalbloggen.blogg.se/
Postat av: Fia

Sv. Klart att jag är på. Mitt nuvarande mål ligger ju på 1kg i veckan. Så jag borde ju kunna lyckas om allt går som det skall :)

2012-05-03 @ 12:50:02
URL: http://smalbloggen.blogg.se/
Postat av: Novali

Jag är glad att du vill blogga och att jag hittat dig.

Jag är med på din utmaning ska fila på lite mål och gör ett inlägg om det imorgon eller på lördag.

Du är en fena på räkning ;-)



Sv: visst är det så att man blir som cyberkompisar och med olika erfarenheter kan man hjälpa varandra.

Jag har bloggat i när 5 år fast med en annan öppenhet en jag har i denna, hursom helst så kom en kvinna fram sist vi var i Uruguay tror det var förra hösten och börja prata med mig som vi kände varandra och jag vet inte vem kvinnan var och fråga väl lite försiktigt och då sa hon att hon följt bloggen och när hon berätta sitt kommentatorsnamn så kände jag väl igen henne :-)

Komiskt egentligen så det kan bli för skulle du säga ditt namn skulle jag stå som ett fån tills du säger Tackan :-)

Livet är härligt :-)

2012-05-03 @ 16:54:40
URL: http://novalislife.wordpress.com
Postat av: Novali

Jag är glad att du vill blogga och att jag hittat dig.

Jag är med på din utmaning ska fila på lite mål och gör ett inlägg om det imorgon eller på lördag.

Du är en fena på räkning ;-)



Sv: visst är det så att man blir som cyberkompisar och med olika erfarenheter kan man hjälpa varandra.

Jag har bloggat i när 5 år fast med en annan öppenhet en jag har i denna, hursom helst så kom en kvinna fram sist vi var i Uruguay tror det var förra hösten och börja prata med mig som vi kände varandra och jag vet inte vem kvinnan var och fråga väl lite försiktigt och då sa hon att hon följt bloggen och när hon berätta sitt kommentatorsnamn så kände jag väl igen henne :-)

Komiskt egentligen så det kan bli för skulle du säga ditt namn skulle jag stå som ett fån tills du säger Tackan :-)

Livet är härligt :-)

2012-05-03 @ 16:55:48
URL: http://novalislife.wordpress.com
Postat av: felicia

bra med ett mål på 0,5kg i veckan. sunt och bra.. med rätt kost, vilja och motion kommer du lyckas :)

Hade jag vart du hade jag dock lagt in mer promenader istället för sittups.. 100sittups ger ingen viktnedgång.. Lägg in morgonpromenader så kommer du garanterat loosa i vikt om du håller en bra kost :)

2012-05-03 @ 21:19:40
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Anna

Bra utmaning. Det fixadu. Peppkramen :)

2012-05-03 @ 21:29:11
URL: http://annaspersonligaresa.wordpress.com
Postat av: Annika

Jag är på!

Midsommar check!

2012-05-03 @ 23:32:27
URL: http://snartfyrtioochkomigang.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0