På väg

Helgen har varit full av händelser. Riktigt härligt väder och massor av timmar i trädgården. Vet inte om det syns så bra på bilderna men dessa bergknallar var täckta av tjock grönsvart mossa och i nederkant var de liksom överväxta av gräsmattan som kan man säga hade tagit över dem.








Lilla Lammet är mycket inponerad av åkgräsklipparen, det är grannarnas, deras grabb komemr och klipper åt oss ibalnd. Och varje gång aplåderar lammet, sötgurkan :-)




Har försökt bygga stöd åt ärtorna som ska slingra sig på detta underverk är det tänkt.



   

Vår grusade garageuppfart....jag har inte förstått vem som bestämde att det är fult med ogräs i gruset...ser det inte lite mer levande ut bara ;-)










Jag och lammet var till stan en sväng och sen på vägen hem stannade vi till vid en ladugård för att säga hej till kossorna. Lammet älskar kossor och det gör jag med. Det är en gård som ligger på vägen till jobbet och så har de en kalvningshage precis vid vägen. Ibland på morgonen när jag åker förbi ligger det en slemmig aldeles ny liten kalv i gräset. Det är en bra start på dagen.
Den svarta kossan är precis på väg att trycka ut sin lilla kalv, kände dock att lammets glädjeskrik störde henne så vi gav oss iväg innan kalven kom ut.




Så söta så man liksom bara vill ha ett par stycken :-)



Helgen avslutades med en liten kvällspromenad, ca 1, 2 km och det tog ca en timme. i vagnen ur vagen, i vagnen igen och så stå lite i vagnen och oj en sten den måste vi ät alite på :-) Ja det tar tid att gå på promenad med lammet nu för tiden..Men jag försöker att se på världen med hennes ögon i stället för att bli stressad över att jag inte kan gå snabbt och bränna kallisar.

Att glädjas över en liten liten myra på en sten och höra lammets skratt när hon ser kråkorna det är livskvalite. 


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka underbara bilder. Och promenader på det viset kännr man igenhihi

Kramen

2012-05-21 @ 22:37:43
URL: http://annaspersonligaresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0