Främling

Hämtade ut mitt tjänsteid idag. Kollade på fotografiet och blev lite tagen. Alltså jag ser faktiskt smal ut, det är ett jäkligt bra kort helt enkelt , kände faktiskt inte riktigt igen mig själv.
Konstigt ibland rycker man till när man går förbi ett skyltfönster eller en spegel och slås av att man inte känner igen den där jätten.liksom men Gud ser jag så där fet ut!!! Det har ju hänt mer än en gång och jag tänker att det måste ju tyda på att man ändå har en mer positiv bild av sig själv än verkligheten!
Men sen idag , men oj är det jag som ser så smal ut!! Ja negativ självbild!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag känner igen mig precis.

När det inte finns några speglar så känner jag mig inte lite tjock som när man råkar passera en och ser att det går en jätte i den.



När jag har gått ner och känt mig smalare så blir jag besviken över att jätten i spegeln inte ser smal ut...

2012-05-11 @ 06:18:05
URL: http://smalbloggen.blogg.se/
Postat av: trettiokg - följ min kamp mot drömvikten

Det där känner jag igen. Varje gång jag är på stan och ser min spegelbild i ett skyltfönster eller i en spegel så får jag lixom tanken: Men herregud är jag verkligen så stor? Jag såg ju inte så brutal ut när jag gick hemifrån.

Nu är det lite roligare att kika i spegeln när man ser lite skillnad på kroppen :)

2012-05-11 @ 12:00:50
URL: http://trettiokg.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag känner också igen mig. Förr undvek jag speglarna/skyltfönstrena på stan eftersom jag inte kände igen tjockisen jag såg. Numera älskar jag att leta efter spegelbilden på främlingen men som nu istället är smal i samma speglar/fönster. :)

2012-05-12 @ 17:48:45
URL: http://renaramavera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0