Jo men visst

Först blev ju jag sjuk och nu är lammet dåligt, har vabat sen i måndags. Hon har hög feber och är så gnällig varvat med att hon är pigg och busig . Trodde hon kunde gå i morgon men sp steg febern i kväll så det blir vab i morgon också :-(
Med maten går det helt åt helvete! Jag tänker inte komma med några bortförklaringar inte ens några förklaringar. Var uppe på 95,2 alltså typ plus 3 kg på en vecka!!! Nu nere på 94 igen men vägen till målet är lång. Jag kommer inte att nå målet i sommarmidja utmaningen till midsommar men jag siktar fortfarande på det! Och jag ska nå det , det kanske bara blir lite senare :-)
Klippte gräset idag och staplat ved, burit in ved och rensat i rabatterna och trädgårdslandet, bra motion. Kossorna har till lammets stora förtjusning flyttat in i sin sommarhage bredvid vårt hus. Hon ropar på dem pratar med dem och vinkar till dem. De är rätt mysiga faktiskt :-)
Vildsvinen är inte lika mysiga dock, vi hade besök av ett i trädgården häromkvällen , det vart bara lite uppbökat men man äg ju lite orolig att de ska komma tillbaka. Men nu när korna är här tror jag de håller sig borta, annars får vi försöka skjuta dem. Är ju gott kött:-)

Kommentarer
Postat av: Annika

Nya tag. Det är kommer fler sommrar! :-)

Kram kram

2012-06-06 @ 22:52:42
URL: http://snartfyrtioochkomigang.blogg.se/
Postat av: Linda

Här har vi klarat oss från vabbande i hela 2 veckor... Men en ny förkylning är på gång. Är väl hur vardagen ska se ut ett tag framåt. Hoppas lammet mår bättre nu :-)

Det här med vikten och mat är inte lätt men du har ju gjort ett jättebra jobb hittills. Jag tänker att du får balla ur lite bara du sen tar nya tag. Det kanske behövs för att kunna fokusera igen :-)

2012-06-09 @ 08:30:53
URL: http://lindaskrypin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0