Viva

Gårdagen gick bra rent matmässigt. Körde kesella både till frukost och lunch, alltså jag tycker det mättar så himla bra. Jag blir liksom nöjd. Sen fick jag åka hem och VAG vård av gubbe. Packade in lilla lammet i vinteroverallen och gav mig ut på en långpromenad, helt underbart skönt var det. Hon somnade inna vi var utanför trädgården och sen gick jag i lite över en timme.
Ringde till typ alla jag känner och ingen svarade, så det blev till att lyssna på P3! Det var gnistarande vitt och lite småhalt men jag höll ett snabbt tempo så kylan bet i kinderna.

Väl hemma städade jag lite i garaget, flyttade om lite bland det som vi senaste tiden bara slängt in. Lammet bara fortsatte att sova vilket aldrig brukar ske, hon brukar alltid vakna när vagnen stannar. Men sen gick jag in och började med maten, det blev ris från dagen innan, lite hackad prinskorv som jag fräste upp med massa sambal olek och wookgrönsaker. jag rörde ihop allting i en gryta och hällde på matlagningsgrädde, ajvar och stark krydda. Alltså det blev supergott!

Idag fick lammet lämnas hos mormor, vilken tur att hon finns, och Baggen är hemma sjuk och jag jobbar. Han är helt däckad så det blir nog en liknande lösning resten av veckan.

Jag har idag äntligen postat papprena till dagis och lite snabbt stämt av med chefen att min plan fungerar, nu ska bara Baggens chef också godkänna vår plan.
Om det blir som tänkt ska hon gå tis, ons, tors 7.30-14 och alltid vara ledig mån och fredag. Jag tror det blir lagom för henne och jag tror att vi kan få ihop så vi överlever på de pengar som det blir. Jag och Baggen kommer jobba korta dagar varannan vecka och sen hoppas jag att vi får fem v ledigt tillsamans och att jag och lammet har ytterligare en vecka under sommaren.

Nytt datasystem på jobbet gör att min gärna känns helt mosig till skillnad från i vanliga fall men men det sätter sig väl vartefter.


Kommentarer
Postat av: Malin I Form

SV: Inga problem, var och en känner efter själv :)

2012-01-11 @ 12:40:30
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv: får hoppas att du har rätt :P

2012-01-11 @ 14:39:03
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Veronica

28/1 BESTÄMDE VI. PUSS

2012-01-11 @ 15:00:21
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET

Ja, dom är helt otroliga. HAr sett de lite då och då bara.



TÄVLA GÄRNA OM VIKTPILLER INNE HOS MIG NU.

2012-01-11 @ 15:31:53
URL: http://overleva.blogg.se/
Postat av: Tomtan

Håller tummarna för att cheferna är på er sida!!!

Postat av: Veronica

28/1 BESTÄMDE VI. PUSS

2012-01-11 @ 21:18:16
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0