Motivation

1236 kcal slutade dagen på igår så jag höll mig inom ramen även om jag åt galet fel igår, bara mackor och som avslutning risgrynsgröt med sirap. Jag känner att jag har lite svårt att komma igång och få bra rutiner på jobbet. Jag känner mig motiverad men tydligen inte tillräckligt.


Ingen motion igår heller, lammet och baggen kom och hälsade på på lunchen så det blev mys istället för promenad. Jag kommer att få använda helgerna och lunchen till motion, veckodagarna är det kört. Eller jag vill helt enkelt inte lägga tid på det utan på lammet när jag kommer hem. Känns lite jobbigt att vara borta så långa dagar ifrån henne men det är väl bara att vänja sig.

Sitter med dagispapprena också och ska fylla i schema, det tar emot så himla mycket. Det känns som hon är så liten men samtidigt har vi inte så mycket val. Ska ringa dit idag tänkte jag och höra dels med inskolning hur det går till och sen ocså lite hur deras schema och rutiner ser ut. Tänker eventuellt att hon ska gå tre dagar i veckan och då ca 7.30-14.30 det är 7 timmar*3 21 timmar i veckan!! Är det bra eller ?

Jag undrar ofta över varför man inte får en instruktionsbok när man får barn, hur ska man liksom veta allt? Vad är rätt vad är bra?  

Jag siktar in mig på att hinna en liten promenad idag i alla fall, om det inte spöregnar förstås.





Kommentarer
Postat av: Jannica

Du som mamma vet ju vad som är bäst, tror jag iaf :)

2012-01-04 @ 12:43:13
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Tomtan

Håller med JAnnica!!!! Här snöar de och de är smyghalt (eller iaf så har jag intalat mig de och åkt buss)...

Postat av: MAMMA - KÄMPAR FÖR LIVET

Hej!

Kul du skrev! :)

Jo, jag fick med panik vill jag lova. Men nu vet vi hur vi ska hantera det om de blir mer.



KRAM

2012-01-04 @ 20:34:49
URL: http://overleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0