Tjuvvägde mig

99,6 stod vågen på i morse och det är 3 hela dagar kvar till vägdag, det är helg, jag har mens, vi ska ha besök hela helgen.....behöver jag säga att jag inte räknar med något minus direkt men jag kommer bli sååå himla besviken på mig själv om det står en etta först igen.

Ska försöka ta promenad lördag och söndag trots besöket och verkligen försöka att inte äta fikabröd som brukar bli det stora problemet vid detat besök.

Jag har funderat mycket fram och tilbaka på hur jag ska komma igång igen och få lite kraft och energi att ta tag i den här jäkla övervikten?! Jag måste få kontroll på maten igen, hitta tillbaka till att inte lura mig själv, att inte stressäta och unna mig saker i form av mat/snacks/godis.

Jag funderar på shaker, har ju haft en paus nu på nästan en månad och funderar på om det kanske är dags igen? Funderar på träning också, helt ärligt så känns det inte som att tiden finns samtidigt vet jag att det bara handlar om att ta sig tiden. Ska jag köpa ett tiokort på gymmet brevid jobbet och försöka att träna en dag i veckan? Ja det kanske inte vore så dumt.

Februari och mars kommer jag att arbeta heltid då borde jag kunna få till att träna 10 gånger under den tiden på arbetstid. Eller alltså under arbetsdagen, vi har årsarbetstid! Sen April , Maj och Juni kommer jag vara ledig alla måndagar och gå ner i tid till 70 %, det betyder att jag borde få till promenader och sånt då på ett bättre sätt.

Ja så får det bli den 25 blir det ett träningskort som inhandlas och fram med shakes igen. Nu jäklar...jag har sagt det förr jag vet men nu känner jag att jag snart är där....snart är jag på banan igen. På Måndag ;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch känner igen mig..håller tummarna att du slipper den elaka ettan!!

2012-01-20 @ 10:19:52
URL: http://lifebyjojo.wordpress.com
Postat av: Jannica

Jag har alltid en dag i veckan där jag äter gott. Väger mig hellre på en onsdag eller fredag. Det är inte så nära helgen. Så unnar man sig lite på lördagen brukar de oftast försvinna tills nästa fredag :)

2012-01-20 @ 10:32:20
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Tomtan

Funderar på att dra igång en liten viktutmaning via bloggen..... Vi borde kunna peppa varandra :D

2012-01-20 @ 12:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0