Så bra

ja det går så himla bra alltså....

Ikväll blir det rostbiff har varit sugen på det hela veckan. Hoppas Baggen köper massor. Och vet ni vad inget godis ska inhandlas trall la la och det känns bara bra ....vet inte vad som hänt men är inte alls sugen. Njuter så länge det varar för om en timme kan det vara över.

Längtar hem till mitt lilla lamm och min Bagge, jag känner att jag missar så otroligt mycket nu när jag jobbar heltid. De är på öppna förskolan, ute och går och ja det händer ju saker hela tiden. Jag läntar galet mycket till April då jag ska gå ner i tid. Det är dem 2 nu som har koll på läget och jag liksom stör deras vardag lite när jag kommer hem. Även om jag så klart är efterlängtad och välkomen ...det är inte så alltså men jag känner det att de har hittat sin lilla gång. Och det gör mig så GLAD och LYCKLIG. Visst känns det i mitt hjärta av både glädje och något annat när Lammet vänder sina knubbiga små armar mot Baggen och kramar honom hårt hårt och inte vill komma till mig. Det är så himla nyttigt för alla parter att båda föräldrarna är hemma, det borde ju va lag på 50-50 tycker jag.
Sen så är jag ju ego och skulle vilja vara hemma med henne hela tiden :-)


Just det inte nog med att jag ska få Buzza balsam jag ska få Buzza välling också så är det ngn som vill prova 8 månaders välling så lämna en kommentar eller maila eller nåt :-)








Kommentarer
Postat av: Linda

Visst känns det tråkigt att jobba heltid och vara mindre hemma med dom små. F har slutat sitt gamla jobb och börjar nytt jobb 1/4 så han är hemma nu med denna vecka som första lediga och jag försöker jobba så mycket som jag kan. Men det är jättetråkigt att vara borta så mycket och sen hinner man nästan inte med här hemma.



Men det är bra också att för pappor och baggar att få vara med :-) Hade jag haft ett en anställning nu så skulle jag ha börjat arbeta långt tidigare. Nu går jag bara som timvikarie.



Gott med rostbiff. Vi åt det igår då vi hade i frysen :-)



Trevlig helg :-)

2012-01-27 @ 14:08:29
URL: http://lindaskrypin.wordpress.com
Postat av: Tomtan

Kommer ihåg när son nummer 2 var liten... Jag var hemma hela tiden med 1an... Men när 2an kom och älsklingen blev arbetslös så jobbade jag med glädje.... Men så kommer jag hem och 2an gick =( Blev så besviken... De borde ju ha varit jag som fick se första steget.... Att de var jag som fick se allt när de gällde 1an var helt glömt..... Jag förstår helt och fullt hur du känner...

HA en trevlig helg med dina älskade!!!

Postat av: Veronica

Vad härligt att det går bra för dej! Hoppas Ni hade det mysigt igår! Hade önskat jag kunnat vara med men var ju tvungen att jobba! Jag hör av mig nästa gång jag är i krokarna så kanske vi kan ses då! Lycka till imorrn! Kram!

2012-01-29 @ 17:59:27
URL: http://renaramavera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0