Gegga

Köpte sallad till lunch idag, ica har börjat med självplock och det bara ropar kom och ät mig från den disken. Det är konstigt att jag bara väljer röror, inlagda champinjoner, ostar, pasta osv...det som inte är särskilt nyttigt...jag tog lite ruccola och tomat också och ingen dressing men ändå. Jag tycker man kan dela upp folk lite i de som kan få för mycket gegg och sås och de som aldrig kan få för mycket.
Tex har jag aldrig någonsin fått för mycket röra till en bakpotatis...men jag har vänner som flera gånger lämnat för det blev för mycket. Eller gegga i en macka, inte fasen petar jag bort tror aldrig det hänt. Eller när man tar leverpastej och kaviar, att jag har smör under då...det behövs ju inte eller? Vad beror det på? Tycker jag om gegga och sås extra mycket mer än vissa andra eller är det ngt annat.

Jag ska unna mig, passa på när jag ändå äter ...det är tankar som ofta dyker upp. Det är ett beteende som jag måste ändra på, eller inte måste men som jag vill ändra på.

Mensen är väl på väg också känner mig plufsig och ful och sugen på det mesta. Men ibland är det bra att de slagit igen den lilla butiken brevid jobbet och att man inte har så mycket pengar för då blir det ingen impulschoklad. Ska dock tanka på vägen hem och då gäller det att stå emot chokladhyllan.

Äter apelsin till frukost nästan varje morgon nu, med kesella och massor av kanel, det är ju så sjukt gott så man nästan dör...men det är inte choklad!


Kommentarer
Postat av: Selma

Bara choklad är verkligen choklad. Tyvärr.

2012-01-17 @ 13:37:54
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0