Att räcka till

för allt och alla man vill är inte alltid det lättaste. Har så många planer och önskningar, drömmer om matriella saker som jag tror skulle förgylla mitt liv. Nytt kök, ny tvättstuga, ny bil, åkgräsklippare osv osv...Tänker ofta vad jag skulle göra om jag vann ett par miljoner, det första är den där listan av matriella saker som poppar upp men sen tänker jag tid, jag skulle köpa tid. Jag skulle välja att ha mera tid till att beta av mina listor och göra verklighet av mina önskningar. Jag har många listor huslistan, familjelistan, förverkliga mig själv listan  osv. Men bara tid utan pengar skulle ju inte heller ge tillfredställelse för att det mesta kostar pengar. Tid är pengar! Att gå ner i tid på jobbet för att få tid med sitt barn, det kostar. Så klart värt varenda krona men samtidigt pressande att räkna fram och tillbaka. Vi har det bra i Sverige, skitbra rent ut sagt och ändå önskar jag att jag hade mera tid och mera pengar. Vad är viktigt i livet? Vem är viktig? Min lilla familj, min man, mitt barn de är viktigast av allt. De är allt!

Vad förgyller mitt liv? Ett leende, det tar en hundradels sekund, är aldeles gratis och det gör mig glad ända in i själen. Men jag måste vara där för att se det...jag måste vara i nuet och jag måste se det jag har framför mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0