Frisk




Först kom det ju paket från Buzzador med Dove prover, har delat ut en del och har en del kvar. Har provat och tyckte det var riktigt bra!







Sen kom paket från modifast, måltidersättning som finns på apoteket bland annat. Om man går in på deras hemsida så kan man beställa gratisprover. Jag fick hem vanilj, potatis och purjolök och choklad. Vaniljen blev frukost, riktigt tjock och god lite som vaniljkräm...nästan för mäktigt. Klicka på bilden för att komma till deras hemsida och prova om ni vill :-)




Sen kom det ett paket till idag och det var från Buzzador, nu inehållande fullkornsvälling från Nestle, ska bli spänande att prova, vi har bara provat 8 månaders men det är väl dags för 12 månaders nu.



Ja nu är vi lite kryare och friskare men kanske inte riktigt på topp. Lammet är dock helt feberfri idag och piggare än på länge. Jag är också feberfri och ingen huvudvärk och känner att krafterna så sakteliga är på väg tillbaka. Idag blev det lite bullbak på fm och jag hade en aldeles förtjusande liten hjälpreda. Bullarna ska vara till kalaset och jag frös in dem så fort jag kunde, två hann dock slinka ner men men man måste ju prova så att det är bra grejer.





Sen gjorde jag urgoda köttfärbiffar på älgfärs och nötfärs som jag hade i massor av ajvar, vitlök, lök, ägg och lite mjölk...mums blev det. Tog lite till lunch och till kvällen blir det biffar med broccolimos och kall sås. Igår slank det ner en chokaldkaka och en liten minisemla, tänker inte ha ångest över det för det fick faktiskt nästan plats inomramen för vad jag kunde äta om jag inte hade ätit glass också. Vet inte när jag ska lära mig kan inte ha sådant hemma.

Efter bullbak, biffstekning, lite vila och disk så tog vi oss en lång promenad lammet och jag. Jag bäddade in henen i vagenen så att ja om vi säger så här hon frös nog inte i alal fall. Ca 10 minus ute strålade sol och snö på vägen och överallt. kan säga attd et var tungt att putta på vagnen. 1,5 timme var vi ute och det var härligt efter att ha suttit inne så länge.

Här kommer lite biler från en annan promenad, tog bilen en sväng en dag och gick därifrån för att få lite nya vyer. Gick förbi en gård med helt underbart söta små kor, älskar dem. Tänkte nästan sno med mig en hem :-)











Har vägt mig varje dag denan vecka också det är lite faccinerande tycker jag, lite som ett experiment. Det borde bli ett minus även denna vecka men absolut inga tre kilon tyvär. Men i morgon blir det promenad igen :-)

Trevlig helg på er!







Kommentarer
Postat av: Veronica

Skönt att Ni är friska igen! O vilka söta kor! Du skulle ha tagit med en hem. Det är nog ingen som skulle märkt... ;) trevlig helg! Kram!

2012-02-04 @ 10:05:24
URL: http://renaramavera.blogg.se/
Postat av:  MIN VIKTIGA KAMP

Mysiga bilder :)



sv: ska köpa ett idag! kommer recension sen;)

2012-02-04 @ 10:14:00
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: emma-isabella

Åhhh vad mysigt!!

=)

2012-02-04 @ 10:57:04
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av:  MIN VIKTIGA KAMP

sv: ja, ska inviga det snart :)

2012-02-04 @ 17:22:10
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av:  MIN VIKTIGA KAMP

sv: detta går att springa på också. se till att du köper rätt om du ska köpa ett, de har nämligen ett band som bara är promenadband, men detta är motionsband som går att springa på, och det har upp till 12 kph :)

2012-02-04 @ 19:44:36
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: – MIN VIKTIGA KAMP

sv: gör det!!! om du har pengarna förstås och vill lägga det på ett sånt, jag gillar det jättemycket, ska försöka köra typ 10 min varje morgon och kväll, liksom bara gå, inte för att dö av svett liksom, utan bara med vanliga kläder gå en stund :)

2012-02-04 @ 19:52:18
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0