Helgen


Det hände något i helgen. Kraften kom tillbaka till mig. Jag kände lycka och lust jag kände lite grann att jag lever igen.

Inte mindre än tre långpromenader har det blivit i det underbara vädret, lite blåsigt vissa stunder, men ljust, soligt, och snöfritt. Fågelkvitter har fyllt min själ.

 

Jag har börjat klippa träden också, älskart!! Det är en sån härlig känsla vet inte varför men härligt är det. Jag klipper på mitt sätt tar rätt mycket så det inte blir så mycket frukt. Det känns fräscht liksom lite som när man har nystädat eller nybytt lakan i sängen. Klippandet ledde dock till extrem träningsvärk i rumpan då jag stått på tå eftersom jag inte orkade hämta stege.

 

Baggen har sågat och motorsågens brummande är liksom vår, snart ska veden klyvas och staplas, ett evigt projekt med denna ved. Tungt men härligt.

 

Lammet har gått med sin lilla gåvagn i sina galonbyxor. Som en stor liten tjej, fram och tillbaka fram och tillbaka. Det har druckits kaffe i solen på ett fårskinn, ätits lite löv och geggats med lite lera.













Djupa samtal mellan far och dotter. Älskar dem så galet mycket och är så glad att de finns mina älsklingar !


Kommentarer
Postat av: Tomtan

Vilken härlig helg ni haft!

Postat av: Veronica

underbara bilder gumman!!

2012-02-28 @ 11:45:54
URL: http://tjockvawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0