Ännu en vecka

Och vilken vecka !! Fredag slog sig lammet rejält då hon trillade från soffan rakt ner på hörnet av soffbordet. Det blev som en krater men gick inte hål. Ledsen var hon men vi la is på så det gick rätt bra i alla fall. Lördag kräftskiva , ett energiskt lamm som vägrade somna. Vid halv elva gav jag upp och gick hem med henne. Söndag , tanken var att jag skulle hjälpa lillebror flytta lite. Baggen bakis så jag stoppade in lammet i bilen och gav mig iväg. Halvvägs börjar lammet spy helt okontrollerat ...trodde hon skulle kvävas. Tvärstannar och lyckad få ut henne ur bilen fortfarande spyendes... Till slut slutade hon fick av henne alla klädet och torkade av henne hjälpligt med våtsevettet. Hade ett ombyte med som tur va. Sen står lammet i baksätet och spelar munspel och sjunger om vart annat när jag öser kräks med händerna ur barnstolen och jag vill poängtera att jag inte överdrivet!! Med hjälp av våtservetter lyckades jag få det hjälpligt rent så vi kunde ta oss hem. Hemskt var det och jobbigt var det att plocka isär och tvätta alla delar av stolen! Måndag ja då bekantade vi oss med ambulansen!! För att göra en lång historia kort blev lammet getingstucken vid munnen och började klia sig kraftigt i munnen. Baggen åkte dit och ambulans kom, ambulanspersonal åkte med i vår bil och jag mötte upp på vårdcentralen. Behöver jag säga att jag åldrades tio år under den korta stund det tog mig att åka från jobbet till vc. Har nog aldrig varit så rädd. Men när jag kom fram så åkte hon Bobby car i full fart i korridoren, lycka! Efter ett par timmars övervakning åkte vi hem. Tisdag fick vi se en mycket livlig liten krabat i magen, allt såg jättebra ut och vi fick bg. 25 feb :-) vägde in på 103 kg i v 14 så ca 8 kg upp hittills ... Onsdag, torsdag bara försvann och idag fredag ! Jobbet är fortsatt bra men ser fram emot att hälsa på gamla jobbet på fredag :-)

Kommentarer
Postat av: Tackan

Varför hamnar all text som i en klump?

2012-08-31 @ 20:10:27
URL: http://www.farhuset.blogg.se/far
Postat av: Linda

Fy vilken vecka, tur att allt gick bra :-) och det är häftigt med ultraljudet. Jag upplevde det som första gången det blev verkligt när man ser den lilla ligga där och sprattla.

2012-09-01 @ 07:23:41
URL: http://lindaskrypin.wordpress.com
Postat av: Veronica

Nämen usch vilken vecka Ni haft! Vilken tur att allt gick bra! Kul att Ni äntligen fick se den lilla krabaten i magen också! Tänk att lammet ska bli storasyster!! Kraam!

2012-09-02 @ 10:44:57
URL: http://www.renaramavera.blogg.se
Postat av: Annika

Usch, vilken tur att allt gick bra tillslut. När barnen mår dåligt då gör det ont i mammahjärtat.

2012-09-03 @ 22:46:10
URL: http://Snartfyrtioochkomigang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0