Jag vet att jag inte kan stava :-)

Kunde knappt somna igår vilket är ovanligt men låg och tänkte lite på vad jag skulle skriva :-) På ett positivt sätt. Jag känner mig fokuserad och laddad.

Dagens foder
Frukost: shake
Lunch: shake eller bar
Middag: Får se vad jag hittar på affären

Inte bara får som bor i detta huset, mössen har en löpbana ca 20 cm ovanför mitt huvud i väggen alltså, så idag ska jag och lammet åka till Antizimex och hämta lite mummam åt de små liven. Sen blir det nog att sätta upp vippbrädan.

Ska byta ett par brallor från Lindex idag som spruckit i sömmen...med den beskrivningen skulle man kunna tro att det var mina byxor men ack så fel man kan ha, lilla lammets är det.



Tänk att de kan va så söta och liksom lite fula på samma gång. Jag drömmer om en hel flock. Både inne och ute ;-)








Pysslade lite igår, håller på att sy en väska eller snarare påse, det går sådär. Det ska va två lager, ett foder alltså och då är det ju br aom man är nogrann när man klipper till och ja det är inte min starka sida, men vifår väl se kanske lägger jag upp en bild lite senare. Fyndade lite tyg på Myrorna som jag sytt utav. Påsen finns överallt på de bloggar jag följer, vet inte vem som var först. Men jag tror att om jag lägger ut en bild är det viktiugt att skriva vad för mönster man inspirerats av så man inte klampar ngn på tårna. Nu är det ju oftast så¨att mitt resultat ofta inte är så likt orginalet så ja jag vet inte ...


Isfrun visst visade jag de här en anna gång, här kommer de igen i alla fall, tycker det är svårt att få till ögon och så men de duger, håller på med barbaskön nu, men valde galet tjockt tyg så vi får väl se om det går att sy ihop han tillslut. det är så typiskt mig jag får lixom ett infall ja men det här överkastet ser ut som Barbaskön, och så klipper jag!!! Jag tänker inte aha har jag ngn svart tråd hemma , undrar om man kan sy så tjock tyg i maskin osv.

 

Lilla lammet har faktiskt sovit relativt bra i natt men hon är lite snorig, vid 12 fick hon komm aoch ligga hos oss och sov sen till fem utan större krumbukter. Känner mig utvilad. Det är såå jobbigt när hon är vaken en gång i timmen som hon är ibland. Nu ska vi leka lite och klä på oss, kanske kommer en dagens outfit senare.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0