Fredagsmys

Vilken dag, lilla lammet somnade sin lilla lur på förmiddagen och jag satte mig framör datorn och så plötsligt , Dunk! Aldrig har jag sprungit så fort, kaffet åkte i golvet, kameran likaså och när jag komer in har hon trilla tur sängen. Oj oj va jag blev rädd hjärtat slog i 200 hundra. Hon blev glad rätt fort igen och jag klämde igenom henne utan att hon reagerade med annat än skratt.  Sen visade sig ett litet rött märke i pannan. Ringde Baggen och grät lite och ringde sjukvårdsrådgivningen. Vad bra de är där, lugna sakliga och känns kunniga. De lugnade mig och sa att vi skulle avvakta, men hålla lit eextra uppsikt under veckan som kommer.

Dagen blev lite på ända efter detta. men har trots detta faktikst gått 2 promenader, en på 15 min och en på 30 min känns skönt så här efteråt.

Middag blev köttfärs stekt med vitlök och lök och massa peppar och soya, sen blandar jag i pastan i det blir såå gott, lite brysselkål till det blev också gott. kcal har jag inte orkat skriva in men det borde bli ca 400-500 och om jag äter upp chokladen som tänkt så är den ca 500 så med promenaderna blir det inom ramen i alla fall.

 

 

Passade även på att baka lite till i morgon då vi ska agera flyttkarlar hela dagen,

två sockerkakor blev det till de andra alltså jag ska ta med lite morötter :-)

 

Har hittat hur jag ställer in på kamran så bilderna blir mindre, lägre kvalite lixom och då laddas ju bilderna upp i ett huj, skönt. tråkigt när det tar tid.

Nu blir det soffan resten av kvällen.

Kram på er

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Den där känslan känns igen. Min Mini trillade ur vår säng en natt när jag var på toa. Jisses vad mitt hjärta dunkade. Men det gick bra precis som jag tror att det gick för ditt lilla lamm. Dom är tåliga dom små ändå fast ojoj vad det kändes när det hände

2011-10-28 @ 19:52:45
URL: http://lindaslillakrypin.blogspot.com
Postat av: Jannica

Sv; Ja jag var inne på socionom lite innan men skolan är i Karlstad och jag arbetar bäst på distans. Jag känner jag bara vill kunna vara hemma,. träna, plugga och äta rätt. Är inte redo ut bland massa folk och absolut inte skolan där alla frestelser finns men kan nog komma någon vart genom omvårdnad med :)

2011-10-28 @ 23:40:46
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0