Skitdag

Blä vilken dag! Ätit upp chokladen som var kvar från igår!
Efter mycket krångel skulle vi då byta till vinterdäckena. Nej men tror ni inte att ena låsmuttern satt fast. Detta efter att jag via baksätet krupit in i bagaget, vevat ner extra hjulet där oxå domkraften ligger!!! Vem sjutton kom på att extrahjulet ska vara under bilen?? När domkraften var framme slet jag fram alla däck och placerade ut dem på sina platser och det är då det visar sig att skit muttern satt fast, måste borras upp! In med alla däck i bilens baksäte eftersom bagaget är trasigt!
Ok men då byter vi väl på andra bilen då i alla fall. Jag börjar lossa ett däck och baggen plockar fram vinterdäckena. Punktering!!!behöver jag säga att humöret inte var på topp! In med däcket med punktering i bilen och nu är planen att jag åker till en verkstad som får byta däcken på kombin och laga det till Volvon!
Gick en kort promenad,ca 30 min, hade egentligen ingen lust. Men då såg jag grannen tvätta fönstrens och insåg att det måste vi med. Fick ett ryck och tvättade köksfönsterna, det är 2 stora och 3 små, alla med spröjs som man måste pilla bort och sen sätta dit igen lite bökigt! Men nu är det gjort vilket känns galet skönt. Tog lammets fönster på utsidan oxå, bara insidan kvar. Det känns ju lite roligare att adventspynta när man ser ut genom fönstrena.
Kan inte fatta att det är 1:à advent nästa helg, det känns som att det går så fort. Har plockat fram belysning för att kolla vad som fungerar och julkartongerna är inplockade från boden.
Undrar när man ska klä granen i år? Hemma har vi alltid gjort det dagen före julafton förra året tror jag vi gjorde det typ två veckor innan, det var första gången vi hade gran.
Ska ni ha gran? När klär ni den?

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

vi ska fira jul borta iår och då blir det ingen julgran skulle jag tro, tyvärr =) Men jag vill ha så mycket som möjligt av julen så lätt två veckor innan julafton =) Kramar

2011-11-19 @ 20:48:48
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Pussgurka då! Vilken otur med bilarna ni har hela tiden!

Granen kläs väl tidigast några dagar innan julafton.

Våran fina fina plastgran! Ha ha ha!

Kram

2011-11-19 @ 22:07:17
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Tomtan

Roligt att du hittade in till lilla tjockisTomtan ler Tittar gärna in till dej åxå!

Postat av: Veronica

Här blir det ingen julgran i år men jag brukar ta in den ett par veckor innan jul! Då tycker jag att jag har väntat länge nog! :) lycka till imorrn! Kram!

2011-11-20 @ 21:57:28
URL: http://renaramavera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0