Övning 5&6

5. Framsida arm

A: Stå höftbrett isär med fötterna och lätt böjda knän. Ha en hantel i varje hand. Låt armarna löpa raka utmed kroppen, vänd sedan handflatorna framåt och lyft ut armarna en aning. Detta är din utgångsposition. Böj nu armarna och lyft hantlarna upp mot axlarna. 

B: Fortsätt lyfta men vänd rörelsen medan du fortfarande känner att framsida överarm jobbar. Återgå till utgångspositionen. Blir den här varianten för tung kom upp så du minskar avståndet mellan händer och knän. Behåll ryggen fortfarande rak genom rörelsen. 

Antal:
15-20 repetitioner, två set.

 

Alla bilder i denna serie är tagna av STEFAN MATTSSON Källa Viktklubb.se

 

6. Baksida arm

A: Ta en hantel i höger hand och ställ dig något smalare än höftbrett isär. Kliv fram med vänster ben och vila med vänster hand på vänster lår. Lyft din högra arm så att armbågen pekar rakt bak medan handen är parallell med golvet. 

B:
Pressa nu hanteln bakåt, men se till att din överarm är helt stilla. Sträck armen så den blir helt rak utan att du vrider dina axlar, återgå tills handen är parallell med golvet och börja om.

Antal: 15-20 repetitioner, två set.

 

Då jag inte har hantlar kommer jag dock köra båda med skivstång :-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahah ååh det var jobbigt att bara läsa om de där övningarna. Har hemsk träningsvärk från gårdagens träningspass :P

2011-11-10 @ 10:17:01
URL: http://motformen.blogg.se/
Postat av: Sara

svar: Jag kommer ihåg att jag sydde en drake.(Detta var alltså jättelänge sedan. Syslöjden i 5:an 6:an kanske.. ). Sen blev det en igelkott vet jag, en giraff och en fjäril tror jag. En tax också. Fanns mycket att välja mellan ;) :)

2011-11-10 @ 11:00:11
URL: http://entungvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0