Köttfärssås

Fick kommentaren att ni ville att jag skulle skriva hur man gör det jag gjort till middag, och allt för er, jag gör ett försök :-)

Tina nötfärs och stek den sen i stekpanna. 2 hackade gula lökar, två rivna vitlöksklyftor, 2 rivna morötter, en burk tomatkross, 1 dl matlagningsgrädde, 1 dl mjölk, soya, vitpeppar, svartpeppar salt och vatten.
I med allt annat när färsen är stekt, låt det gärna puttra länge typ 30 min så att knassmaken på tomaterna försvinner. jag gjorde på ca 400 gram nötfärs så det blev 6 portioner typ

Fräste också lite morotsskivor i massor med spiskummin och ingefära och lite smör, mums

Till det vanlig hederlig spagetti och gröna ärtor
Baggens absoluta favorit, han skulel kunan äta det varje dag. Det blev tre stora matlådor oxå :-9
Jag tog ingen ketchup med tanke på utmaningen men det var väldigt gott ändå :-) Jag efterkryddade också min portion med lite spiskummin.



KCAL
Köttfärssåsen   192 / portion
Pasta              209 ( i portion ca 150 gram)
Haricoverts      30 (1 portion ca 75 gram)
Så totalt för middagen 431 kcal

Frukost Shake
Lunch Shake
Och mellanmål, 4 smörgåsrån med lite lätta.
6 koppar kaffe med totalt 2 dl mellanmjölk ioch två knäcke med kaviar

Skönt att det nu är rent inne :-) även om det blir rörigt på 2 timmar igen så vet man liksom att någonstans där under all skit så är golvet faktiskt rent! Har hunnit med nästan allt på listan.
  • Dammsuga uppe och nere
  • Torka golv uppe och nere
  • Damma i alla fall i vardagsrummet
  • Städa badrummet
  • Rensa avloppet i badkaret
  • Städa toan
  • Tvätta
  • Lägg in all tvätt
  • Vattna blommorna
  • Byta lakan
  • Ta ut mattorna
  • Byta blommor i hallen

Hoppade över badkaret...igen

Varit ute och pyssalt lite med. Man har det ju inte så fett med pengar när man är föräldraledig så jag försökte mig på att höstpynta lite med det skogen har att erbjuda. Tanken var att jag skulle ut och gräva upp ljung men hittade ingen som var fin så nu blev det så här i stället. gick ca 30 minuter.

Lite mossa, lite blåbärsris kottar och lite äpplen, blev rätt fint :-)

Välkomen till familjen Kotte

Nya blommor i hallen blev ormbunkar, det enda som var grönt allt annat var visset.

Det är fint i trädgården på hösten med fast på ett annat sätt, en envis rosknopp, frostiga rosor och ett äppelträd med gyllene löv.

Trevlig kväll på er !




Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja jösses återigen då så kreaktiv du är o fint blir det ju oxå!

Men så upptäckte ju jag att jag slutar 14:30 imorgon så vi skulle ju kunna hinna med en riktigt lång promenad om du har möjlighet en timma tidigare. Veronica kan då i alla fall! :D

2011-11-07 @ 18:09:30
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan nog skriva ner lite mer av min matlista men det blev inte så mycket gjort på den idag :-)



Mini äter jättebra och nästan allt. Jag har gett henne ägg och det går inte hem. En barnmatsburk med köttbullar (vet inte vad den heter) från 8 månader fungerade inte heller. Annars äter hon både köpt och lagad mat utan urskiljning. Smakfönstret tror jag går faser så prova igen. För det som inte gick hem tidigare kan fungera helt plötsligt och tvärtom.

2011-11-07 @ 18:10:13
URL: http://lindaslillakrypin.blogspot.com
Postat av: Sara

Åh :) Tummen upp till detta inlägget! Bilder och recept = myycket roligare att läsa. Super :) Vad fint det blev med mossan och kottarna! :D

2011-11-07 @ 18:58:37
URL: http://entungvardag.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh så sugen jag blev på spagetti och köttfärssås nu! :) :P

2011-11-08 @ 00:11:54
URL: http://motformen.blogg.se/
Postat av: C

Så gått det ser ut!! ah dreggel! Vill med ha nu.. skicka på post? ;)



Och vad tjusigt du har det där hemma. Älskar inredning! :D

2011-11-08 @ 01:07:45
URL: http://imgoingthin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0