Fredagsmys

Det var länge sedan det var så skönt med fredagsmys, är ju en hårt arbetane Tacka nu för tiden ;-)
Avnjuta mitt vinglas och min choklad, en cigg i pannrummet. Ja livet är bra härligt ibland.

Handlade efter jobbet och var så sjukt nära att köpa godis för att äta på vägen hem, det liksom slet i mig. Men så tänkte jag på er och lät faktiskt bli. Köpte choklad, alldeles för mycket choklad, men åt inget på vägen hem. Har nu ätit min mörka chokladkaka men havssalt och pecannöt, mycket god!

Nu gäller det bara att stå emot den chokladen som finns kvar som är till baggen!!! Men varför köpte jag fem snickers och mars jo bara för att det var fem för 25... Eller för att stora stygga vargen lockade mig och viskade att du kan nog ta en mars också.. Det gör ingen skillnad! Unna dig det du! Så dumt men jag ska fasiken klara att stå emot! Ops glömde något jag kom på nu när jag såg bilden, åt två skumtomtar också, gahh ingen bra dag idag.

 

 

Var så hungrig när jag kom hem, stekte fläskfilé med lök, paprika och sen lite matlagnings grädde på det, hällde i lite pasta från igår också. Det var godare än vad det ser ut! Avokado till förrätt och lite salta jordnötter har det blivit, inte så bra men nu blir det inget mer! 568 kcal hamnade maten på.

 

 

Mat, choklad 100 gram, shake*2, nötter, 2 glas rödvin hamnade på totalt 1675 kcal....1457 kcal är vad jag max kan äta enligt viktklubb. Känns inget vidare men det är samtidigt första dagen på länge som jag överskrider. Och 230 kcal är inte så mycket egentligen, får ta igen det i morgon.


I morgon blir det lite trädgårdsfix och bära in ved. Kanske lite kaffe hos mamma också, vi får se. Promenad måste jag få in också!!

Vad ska ni hitta på i morgon?


Kommentarer
Postat av: Veronica

Men det var väl inte så farligt. Det springer du väl snart bort på en promenad eller så... Du har ju varit duktig hittills så jag tror inte att 200 kal för mycket gör så stor skillnad eller? Trevlig helg gumman. Kanske kan ses o promenera ihop något, blev troligtvis ändrade planer så jag inte ska jobba på söndagen. puss.

2011-11-04 @ 20:13:45
URL: http://tjockvawa.blogga.se
Postat av: Veronica

Men det var väl inte så farligt. Det springer du väl snart bort på en promenad eller så... Du har ju varit duktig hittills så jag tror inte att 200 kal för mycket gör så stor skillnad eller? Trevlig helg gumman. Kanske kan ses o promenera ihop något, blev troligtvis ändrade planer så jag inte ska jobba på söndagen. puss.

2011-11-04 @ 20:14:24
URL: http://tjockvawa.blogga.se
Postat av: Veronica

Men det var väl inte så farligt. Det springer du väl snart bort på en promenad eller så... Du har ju varit duktig hittills så jag tror inte att 200 kal för mycket gör så stor skillnad eller? Trevlig helg gumman. Kanske kan ses o promenera ihop något, blev troligtvis ändrade planer så jag inte ska jobba på söndagen. puss.

2011-11-04 @ 20:15:27
URL: http://tjockvawa.blogga.se
Postat av: Den andra Veronica...

Den chokladen med pecannöt o havssalt är ju bara så god! Skumtomtar ska jag försöka hålla mig borta från i år! Dom är ju alldeles för goda för att jag bara skulle kunna ta ett par stycken!

Duktig du är som kunde stå emot chokladen på hemvägen! O jag tror som Veronica ang dom 200 kcal- en extra promenad o du har jobbat bort det igen!



Hur har du det på onsdag? O hur har du det Veronica? Jag kommer hem på förmiddan o jag tänkte om vi skulle ta en promenad tillsammans o sen en kaffe eller nått nån gång under dan? Kram!



2011-11-04 @ 20:35:58
URL: http://renaramavera.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grymt att stå emot godiset! Guldstjärna till dig!

2011-11-04 @ 21:28:08
Postat av: Tackan

Hanna det gick liksom inte så bra men men ny dag odag

2011-11-05 @ 07:02:10
URL: http://Farhuset.bogg.se/far

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0