4. Min syn på mig själv

Ja det är en historia i sig.
Beror på vilket skede av mitt liv vi ska titta in i  Vi börjar med just nu!
Vem är jag ? En nybliven mamma som älskar mitt liv på landet. Kämpar med vikten dagligen och drömmer om mera pengar. Pengar för att kunna förverkliga mina drömmar. Renovera huset, köpa får och ja det är det som är mina drömmar.

Mina styrkor är att jag är snäll, och engagerad. Varför är det så svårt att skriva om sina styrkor?? vad är jag bra på? Jag är en bra vän oftast, jag tror jag är en hyfsad fru och en bra mamma. Jag är effektiv också när jag väl sätter fart med något.

Mina svagheter är att jag är kanske för snäll ibland men har blivit bättre på att sätta gränser. Jag har blivit bättre på att sätta mig själv lite i främsta rummet, att inte prioritera bort mig själv och mina känslor hela tiden.

Jag har insett att jag inte riktigt vet hur jag ser ut...detta av att när jag går förbi ett skyltfönster och ser min spegelbild så hajjar jag till, vem är det där. Och det är inte för att jag är så vrålsnygg utan så stor och grå på ngt sätt så dallrande. Jag blir arg på mig själv att min självkänsla hänger så mycket ihop med siffrorna på vågen. Smal=snygg sitter såå djupt rotat men jag jobbar på det. :-)




Kommentarer
Postat av: semigfalla

sv; ja, kränsen ligger på 1370. och fasiken vad svårt det är att komma igång. trodde inte att det jag åt innehöll så mycket kalorier men helt plötsligt är man uppe i nästan 2000...

2011-11-07 @ 11:27:01
URL: http://semigfalla.bloggplatsen.se
Postat av: Christer

Det är bara att jobba på självbilden och förstärka den

2011-11-07 @ 11:31:32
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/
Postat av: stack

Ja, www.viktklubben.se säljer enbart pulver, du kanske inte tänker på samma?

Även fast jag är med i xtravaganza så gillar jag inte deras pulver, och jag vet att även många andra föredrar slanka (som man kan köpa på viktklubben) före xtravaganza

2011-11-07 @ 14:14:05
URL: http://sextiotrekilo.blogg.se/
Postat av: semigfalla

sv; det är verkligen änglar som du som får mig att fortsätta kämpa! man vill ju kunna skriva i bloggen att man varit duktig, inte att man är inne i en svacka. Kram

2011-11-07 @ 15:05:37
URL: http://semigfalla.bloggplatsen.se
Postat av: HurtMaja

Ja, jag har också lite skev uppfattning om hur jag ser ut. Jag skrattade när jag såg bilderna min kille tog på mig nu när jag börjat min formtoppning. Visste inte att kärlekshandtagen var såå stora. Men det viktigaste är ju inte hur man ser ut utan snarare att man är hälsosam!

2011-11-09 @ 11:32:34
URL: http://hurtmaja.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0