Sömnbrist



1500 kr gick det på med bilen igår, känns ok kunde varit mycket dyrare.

Samtidigt suger det ju att betala för att laga bil. Jag vill liksom bara att de ska rulla utan att kosta något. Positivt var ju att det samanlagt blev 45 minuters rask promenad igår, utan barnvagn. På viktklubb står det att man förbränner mycket mindre när man går med barnvagn och att det beror på att man inte rör armar och överkropp på samma sätt. Och Jag tror det stämmer för det kändes som jag fick upp pulsen rejält igår. Samtidigt beror det väl på hur man går med barnvagnen, i backar och genom skog och så blir det ju lite terräng och då är det klart att det tar mer än om man fingår på stan J

 

Det blev köttbullar och makaroner när jag kom hem igår, hackade lite selleri och gurka till det och lite tacosås, det blev ok. Sen kände jag mig så fruktansvärt elak att jag var tvungen att äta 4 pepparkakor och två nävar mandlar.

 

Sen ville inte lilla lammet sova igår heller, hon somnade vid halv åtta, vaknade vid åtta, sov i min famn vid tvn till nio. Ner i sin säng vaknade vid halv tio. Då gick det inte att söva om förens kl var ca elva och då hade hon kört slut på både sin mamma och pappa två gånger om. Men sen sov hon till fem så det var ju skönt, och det gick att söva om henne fram till sex.

 

Att ha lugg är ju roligt och så va men gud tiden då man hoppa in i duschen och sen drog är liksom förbi…måste ju blåsa håret och plattat och borsta och spraya och och ja det är lite annat.  Bara att hitta hårblåsen!!!

 

Tjuvvägde mig lite i morse och det går åt rätt håll, nu är det bara att hålla i över helgen också... …

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja visst skulle det vara mycket bättre om bilarna aldrig gick sönder? Det är ju en sådan där tråkig dum kostnad man helst skulle vilja slippa. Håller mina tummar nu för att ni ska slippa mer saker som går sönder!

Vad skönt att vikten går åt rätt håll! Tror absolut att du klarar att hålla det över helgen :)

2011-12-08 @ 09:13:19
URL: http://motformen.blogg.se/
Postat av: Veronica

Trist med bilen!

Klart vi fixar helgen! Kom igen nu! Det är ju snart jul!

Känner igen det där med sömnbrist. Men jag kan trösta dej med att Lithea sover riktigt bra nu! Hon är ju snart 6 så om 5 år kanske Lammet oxå sover duktigt! ;) Nåt att se fram emot... Hi hi!

2011-12-08 @ 09:32:14
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Veronica

Skönt att det inte blev dyrare med bilen. Så fruktansvärt tråkigt att lägga pengarna på! Härligt att vikten går åt rätt håll i alla fall! Håller tummarna för ett riktigt gött minus efter den här veckan! Kram!

2011-12-08 @ 18:15:53
URL: http://renaramavera.blogg
Postat av: Tomtan

Klart att de håller över helgen!!!!! De måste de bara göra för mig! (säger jag som just stoppat i mig fläskpannkaka och 3 italienska mandelskorpor....)

Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES

sv: tack snälla <3

2011-12-08 @ 21:44:48
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hej igen Tackan!

Tack för din kommentar/tips! :D

Att jag måste äta minst 1000 kcal efter borträknade träningen, visste jag inte om.

Men jag ska köra denna vecka ut, så som jag började för att se på resultaten i alla fall. ;)

Jag har också varit på VK tidigare men aldrig förr lika motiverad som denna gången.

Vad roligt att det går åt rätt håll för dig med! :D



Kram

Michelle

2011-12-09 @ 07:42:26
URL: http://www.michelleeriksson.se
Postat av: Linda

Strax efter vi flyttat hit gick både kyl och bil sönder så jag vet precis hur det känns :-( Och när man är föräldraledig så har man inte direkt något överflöd att leva på. Tur det inte blev dyrare med bilen i alla fall :-)

2011-12-09 @ 10:10:09
URL: http://lindaslilllakrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0