Fredag

98 % av det vi går omkring och oroar oss för slår aldrig in…låt oss hoppas att det stämmer.

 

Fredag och det känns som att jag arbetat en full vecka med massor av övertid men i själva verket är det ju bara två dagar. 04. 25 i morse vaknade lammet, Baggen gick efter henne och la henne mellan oss vi tänkte att en timme till lär hon väl sova !!! Nej då slå på pappa slå på mamma och skratta högt det är vad lammet gör vid halv fem på morgonen. Vi gick upp och gjorde kaffe, inte ens barntv hade börjat men vakna var vi. Nu känns det som förmiddag fast klockan bara är runt nio.

 

Maten igår gick sådär. Åt två rostmackor med ost och sen på kvällen blev det sallad till middag men det gjorde att jag blev hungrig igen och tog 4 skorpor och 2 apelsiner på kvällen och en näve russin.  Kände mig ändå hungrig! Måste äta ordentlig varm middag annars faller jag så lätt för att gå och skåpäta.

 

Smygvägde mig i morse 100,7 kg vilket är bra då har jag nästan gått ner det jag gick upp förra veckan (100,5 så är det +- 0) men det är långt kvar till måndag och många frestelser att ta sig förbi. Fredagskväll och Baggen ska handla det kan bli vad som helst, och sen i morgon ska vi ha gäster, tacopaj och glass och glögg och godis osv osv  och på söndag lååång bilresa och dop.

 Ska verkligen försöka att göra kloka val och inte överäta även om jag äter lite gott men det är sååå svårt. Långpromenad i morgon hoppas jag att jag får till i alla fall och sen måste jag få till Josefins utmaning också.

 Sen gick jag med i en utmaning på viktklubb också, 5 kg på 5 veckor men det känns lite tufft kanske så här vid jul och nyår…men vi får väl se.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Kom igen nu gumman! Du fixar den här helgen!! Tacopajen är ju okej o ät massor av sallad! Köp lättglass till dej själv? Gör kloka val under bilresan och se till att ha massor med vatten med dig!! Jo man bli kissnödig men det är det ju värt! När du blir mer sugen o frestad under dopfikat tar du istället en extra kopp kaffe och tänker på all god fräsch frukt du kan stoppa i dej istället för socker o andra snuskiga kolhyrdater. Du kommer då att få ett superfint resultat på måndag, du vill inte ligga på plus mer och du är såååååååååååå nära målet nu! Jag vet att du kan!! Tänk på det "hemliga" målet oxå!! Det ger dej styrka!! Säg till Christer att använda sig av "blicken" på allvar, han måste hjälpa dej i detta nu och stanna inte på Mc Donald´s, man blir ändå inte mätt på riktigt där!! Hejja hejja!!

2011-12-02 @ 11:00:48
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Hälsan i fokus

Den tiden är verklig test på hur jobbigt livet kan va.

3åring hade sånn period runt sin 12månadersålder så gick man upp åt frulle och vi andra var pigga då kunde han somna om, fy sjöven vad irriterad jag blev.

Sen blev det så att vi hämta aldrig han fick underhålla sig själv tyst innan han lärde sig att 6.15 är okej tid att komma men bara fför mys då.

1åring hon sover som en stock fram till 7:15 men då gäller att var med för hon blir ilsk om inte nåt kan stoppas i mun inom 10 min men är en myspotta på kvällen iställer.

Det är roligt att de är individuella och jag hoppas ditt lamm kommer på att kramas och pussas är bättre om man vill få igenom sin vilja.



Vikten är jobbig men kom ihåg att må bra med under tiden, själv kom jag på att rostbröd var längesen så blir min lunch idag, vi ska gama ikväll mannen och jag.

Sen har jag ett bekymmer jag vill delge dig innan du skäller på mig, jag länkar till dig och när jag skriver in din urladress:http://farhuset.blogg.se går det bra men klickar jag på länken så får jag att sidan saknas. Jag jobbar på det men mannen har inte riktigt tid nu men jag är uppmärksammad på problemet men kan inte lösa det själv.



Önskar er en toppenbra helg

2011-12-02 @ 11:07:44
URL: http://halsanifokus.wordpress.com
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv. ja verkligen! tack snälla du =) <3

2011-12-02 @ 11:17:23
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Malin-Charlotta

Och tänk vad mycket energi det då går åt att oror sig för saker som aldrig ens inträffar...



Tack för du tittade in hos mig idag, så jag fick hitta dig. Lycka till med listan :)



Hälsar Malin-Charlotta

2011-12-06 @ 21:50:29
URL: http://malin-charlotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0