När typ inget går bra

Ibland snurrar verkligen spiralen neråt, tar bara dåliga beslut gällande min hälsa . Röker och äter choklad. Men snart känner jag att det vänder, det ligger och glöder och snart får jag den där nytändningen jag väntar på.


Har jobbat 3 dagar och 2 av dem har jag jobbat hemma på kvällen också. Ligger sjukt efter med skrivandet och dagtid måste jag hantera mer akuta saker. För mig är det positivt att möjligheten finns att ta med datorn hem. Det finns inga krav att jag ska göra det, ingen förväntan det är bara en möjlighet. När jag tar med jobbet hem så är det mest för om jag får ett flow och lite tid när ungarna slocknat så underlättar det så mycket för mig om jag går lite gjort. Har dock haft med datorn många många gånger då varken flow eller ork funnits och då öppnar jag den inte.

Mitt jobb ger så mycket men ibland tar det också små bitar av min själ. En del ärenden och möten med människor etsar sig fast för evigt, berör så djupt att det lämnar livslånga spår. Att förlika sig med att det ibland går riktigt illa. Och ibland förundras över människans oerhörda kraft och anpassning för överlevnad.



Kommentarer
Postat av: Anonym

❤️

2017-08-09 @ 22:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0