Vårbruk

Vägde mig i morse och nästan 2 kg plus men vi får se i morgon. Har frossat denna helg precis som tidigare!!

Laddar inför en vecka med inskolning och hoppas att alla nu ska va friska och pigga. Jag är visserligen genomsnorig men inget allvarligt. 

Kändes sådär kul att ringa jobbet och säga att jag måste va hemma en vecka till. Var tydligen ngn utbildning jag skulle gått men jag har ju inte så mycket att välja på. 
Baggen skulle i och för sig kunna skola in men känns inte ok mot Tussen, hon är så extremt mammig att det skulle bli tufft för henne. 

Fick tid för 1 årskontroll ( lite sent) första tisdagen när jag börjar, ska ringa och ändra då jag vill att hon ska bo in sig på dagis ordentligt och jag vill va på jobbet. 

Känns så jobbigt att gå tillbaka att det är svårt att förklara. Jag ska börja på vattengymnastik, till sjukgymnast, sockerbelastning, ultraljud, vanliga kontroller, läkare för fogarna osv osv .. Antagligen några vabb dagar på det och så har dagis stängt två dagar innan sommaren. Känns som om jag knappt kommer va på jobbet och som om det kommer va en nagel i ögat på vissa.

Barna vakna tidigt som vanligt och vi gick ut redan vid 8 tiden. Började dra lite ogräs i rabatten på baksidan, eller rabatt är väl att överdriva kraftigt!! För ca tio år sedan var det nog en fantastisk plantering och fin stenmur men sen har den förfallit. Planen har varit att vi vart efter ska gräva ur landet helt och sen fylla på ny jord och plantera om... Detta är dock många tusenlappar då den är stoooor och vi kommer inte prioritera det på rätt länge. Men nu började jag ändå pilla lite och flytta lite stenar :-)


Förra året och året innan har jag flyttat de växter som fanns som jag ville spara exempelvis en vit pion och två rosbuskar. 


Alltså jag kan inte sluta, jag älskar att hålla på och fixa. Kroppen säger ifrån rätt kraftigt men lusten är så stark. Och när stenmuren nu börjar synas är det så jag vill gå ut med pannlampa och fortsätta. 

Det kommer bli såååå bra vart efter :-)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Nu gömmer vi alla vågar... eller jag menar imorgon efter vägningen.

2014-03-16 @ 21:20:37
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: Veronica

Här händer det grejer!!
Men du! Ta det lugnt också ibland!

2014-03-17 @ 12:10:49
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0