Fota

Som jag saknar min systemkamra. Fördelen med mobilen är ju att man när med sig den nästan jämt men alltså den har ju sina begränsningar.

Det ska vara min belöning! När jag når min målvikt och lyckad hålla den 6 månader då ska jag köpa mig en riktigt bra kamera. 

Jag undrar lite vart det kommer ifrån mitt behov av att fota? Jag kan nästan bli lite manisk, fotar allt hela tiden liksom. Det har blivit värre med tiden och den tekniska utvecklingen men jag har alltid älskar kort. Jag sparar alldeles för många och får lite ångest när jag måste radera. När jag tänker på att det snart är ett år sedan jag framkallade några kort får jag också lite ångest . Vill framkalla i tre ex, spara på nätet och på skiva ha ha liiiiite tokig kanske.

Varför ?Är det ett behov av att bevara, är det rädslan att det ska försvinna?Blir det verkligt först när jag fotar det?

En gång blev kameran stulen, det var efter vår första asienresa och alla kort var kvar i kameran, jag grät som om världen skulle gå under!! Som av ett mirakel fick vi tillbaka väskan som blev stulen och kameran var kvar. Så tacksam. 


Frukost: chokobanan shake
Lunch: hallon/banan shake
Middag: torskrygg tikka med brocoli, jasminris, ärtor och majs.
Mellis: 5 koppar kaffe, 1 kopp te och lite kesella med flädersaft ( funlight )

Har gått bra idag både med mat och är sjukt nöjd att jag kom ut på en promenad. 

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Vad har hänt med din systemkamera? Jag köpte en i somras, en billigare variant. Jag är nöjd då den är väldigt lättanvänd :)

Svar: Den tog slut/ gav upp. Något med objektivet , det hänger dig och sen är det ngt i motoriken som tuggar hela tiden som gör att batteriet håller typ 5 min.
Ja alltså jag ska ju inte köpa ngn 10000 kr kamera utan en skaplig bara. Jag har inte kompetensen att liksom utnyttja en " expertkamera" utan typ 3-4000 kr kanske?!
Fårfrun

2013-11-11 @ 20:04:45
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0