Levande

Jo jag lever, men tiden att blogga finns liksom inte! Det är ovant att jobba heltid, och ovant att baggen hämtar och lämnar lammet, jag har svårt att släppa .
Jobbet, är bra. Väldigt mycket nytt att lära sig koder, förkortningar, lagar, riktlinjer, datasystem , mail, tidraporter, vart man ska sitta i matsalen vilken hiss som går vart osv. Jag tror det blir bra när det väl faller på plats, 4veckors utbildning till att börja med och sen fortsatt intro under en längre tid. Efter 6 mån räknar de med att man ska vara självgående :-) och det är vän typ då det är dags för mig att gå hem på fl.
Illamåendet håller jag i schack med tabletter och frukt och bullar. Åksjukearmbanden har jag nästan hela tiden men inte på jobbet, har inte berättat ännu ska göra det nästa v. Vi är sex nya som börjat samtidigt och det känns skönt att vi blir ett litet gäng.

Längtar så mycket till den 28 då vi ska få kika på lillen i magen, byxorna börjar bli rejält trånga nu troligen mer på grund av ätandet än bebis som en så länge är pytte liten.

Jag saknar mina gamla kolleger så det gör lite ont men det ska nog gå bra.

Tack och hej så hörs vi vart efter
Tack och hej

Kommentarer
Postat av: Veronica

Tänkt på dej massor i veckan! Vill ringa och prata med dej men den här veckan är en sån där jobbadygnetruntvecka... Nästan i alla fall. Har ett par sånna i veckan till det lugnar sig och jag får mina "lyxveckor"...
Skönt att det ändå går bra trots att det är mycket att sätta sig in i, men så är det ju med allt som är nytt!

För Lithea går det superbra på nya frita nu och Havanna klarar sig bra på egen hand utan storasyster på dagis. Tycker det är skönt med lite vanliga rutiner igen, även om hela familjen är trötta mest hela tiden...
Idag jobbade jag 7-12 o sen 16-21, åkte hem o käka, handla, fixa lite, slog på TV:n o slocknade, vaknade igen 15:47!!! Ops... Men jag var på plats 16:00 ändå! :D

Längtar efter dej! Puss

2012-08-16 @ 21:51:38
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Veronica

Det är ju alltid mycket i början på ett nytt jobb men man kommer ju in i det ganska snabbt. I alla fall sånna där praktiska grejer. Sen är det ju inte konstigt att du blir trött o så nu men den lilla som ligger där i magen! Det är verkligen jättekul!

Ta nu hand om dej så hoppas jag att du slipper må så illa! Kraaam !

2012-08-17 @ 15:24:22
URL: http://www.renaramavera.blogg.se
Postat av: Jannica

Skönt du trivs iallafall, det kommer gå bra :) Kram

2012-08-17 @ 16:36:06
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Hanna

Saknar dig massor i vardagen vännen. Men låter som det fungerar bra för dig och det är huvudsaken! Hoppas vi ses om inte allt för lång tid! Puss

2012-08-17 @ 19:38:36
Postat av: ZtorZillen

Roligt att höra av dig! Spännande med nytt jobb, jag ser också fram emot att börja mitt om en månad! Ta hand om dig nu och försök att koppla av och delegera till baggen ;)

2012-08-18 @ 11:25:15
URL: http://ztorzillen.blogg.se
Postat av: Annika

Jag undrade just var du hade tagit vägen ;-)
Skönt att det känns bra med jobbet. Kram kära tacka!

2012-08-19 @ 00:25:52
URL: http://Snartfyrtioochkomigang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0