Hur det började


När jag väntade lammet slog det till i synerven och i en faslig fart började jag sy, mest gosedjur och med varierande framgång. Roligt var det och jag har fortsat lite smått efter lammets ankomst men inte i samma rasande fart. Jag lockas av tanken att återanvända gamla tyger, knappar och annat.


Kaniner och dinosaorier var först ut, en gamal kjol och en duk ..



Sen kunde jag inte motstå att köpa lite plysch ( hur nu det stavas) och Kalikåfigurerna syddes stoppades och staplades för det blev en del..


Kaniner är fortfarande en favorit, det här är Pongo han är sydd av ros plysch och en gamal tröja

tröjan räckte oxå till denna lilla klump, en favorit hos lilla lammet
'

En annan tröja biddde denna lilla klump, öronen prasslar
för där har jag sytt in en bit av ett gamalt
gevaliapaket...och ja nästa gång ska jag tvätta plasten innan
så luktar inte det lilla livet kaffe;-)



Senaste projektet, ett överkast som kommer räcka till sååå många saker, planen är att det ska bli en medlem i Barbafamiljen...



Dessa tyger ska bli saker...Och denna underbara jaoo va ska man kalla det ballerinaband, älskart men vet inte vad det ska bli, en kjol kanske ?!

Projekt just nu utöver Barbafamiljen...att bli klar med ett lapptäckeöverkast som jag började med för ett år sedan, det saknas som ett varv av rutor, har klippt till men det ska ju sys ihop med.

Kommentarer
Postat av: Isfrun

och nu får jag dåligt samvete...vi pratade ju om att jag skulle virka kropparna till dig men men tiden rinner iväg och jag ser ju att du nu syr dom istället :) tror det kommer bli jätte fint!



ps. mitt slutmål var en ny go vän jag skulle träffa för första gången på hemmaplan :)



Jätte kul att du bloggar :)

2011-10-19 @ 22:45:00
URL: http://isfrun-isfrun.blogspot.com
Postat av: Tackan

Ja men och jag skulle skicka flygplan :-9 Så är det ibland. spännande att träffa ngn antar internetbekantskap för försat gången :-)

2011-10-20 @ 06:23:58
URL: http://farhuset.blogg.se/far/?tmp=18074014

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0