Ge upp

Nej det ska jag verkligen inte göra men det känns verkligen som att jag bara vill skita i allt ibland. När vikten går uppåt går humöret neråt. Och när humöret går neråt ja då har vikten en förmåga att åka uppåt. En ond cirkel som jag måste bryta omedelbart. Men det krävs lite kraft lite ork och lite jävlar anamma för att bryta cirkeln...just nu känns det som jag saknar allt det.

Eller lite jävlar anamma sitter nog där bakom örat och trycker. För visst fan kan jag bara jag inte har så många val att göra.  Jag kan inte ha godis hemma!!! Det bara är så det går inte, kanske låter larvigt men jag erkänner mig besegrad. För tillfället i alla fall. INGET godis skall köpas hem, inte ens mörk choklad förens julafton.

Nästa helg ska vi ha middagsbesök, och då brukar man ju ha lite gott att bjuda på och det ska vi ha men jag ska inte äta av det onyttiga. Jag tänker fruktsallad med glass, då kan jag ta bara fruktsallad. Och lite godis till ungarna, och order till Baggen att stirra på mig om jag närmar mig skålen ha ha det brukar funka. Sen är det dop på söndagen också och då blir det nog svårt, men jag behöver ju inte ta av allt och ta två gånger utan jag kan försöka göra kloka val, även här får nog Baggen ta på sig laserblicken.



Sen är det faktiskt inga fler saker innan jul som jag behöver utsätta mig för. Ja jobbets alla frestelser men nu är det godisförbud som gäller, kakförbud och brödförbud!!! Jag var på den där jäkligt goda saffranskransen i fredags och visst det var gott men inte värt det.

Jag ska nå mitt julmål det bara är så! Jag har 3 kg kvar och det är mer än 3 veckor kvar så det ska gå ! Jag kanske borde tänka ut någon belöning åt mig själv... Nya jeans i mellan dagarna om målet är nått samt ingen viktuppgång över jul. Jag ska alltså väga 99 kg även veckan efter jul...




Kommentarer
Postat av: semigfalla

Kämpa på! Det här kommer du klara galant :)

2011-11-28 @ 09:30:04
URL: http://semigfalla.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

Det är samma här. När humöret inte är på topp är det ju inte helt lätt att kämpa på som vanligt.

Jag kan heller inte ha godis eller liknande hemma. Men man får väl bara inse att man inte har kommit så långt än att man klarar av det och hoppas på att den tiden kommer :)



Och bara för att vi nu har haft en dålig vecka så ska vi inte slås ned, nu tar vi nya tag denna vecka! Tror en såndär belöning vore bra för min del också! Så man har något att jobba mot. Krävs nog i alla fall för min del när allt känns ganska tungt!



Ha en bra dag! Kram

2011-11-28 @ 09:33:40
URL: http://motformen.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra lösningar med att ha någon som kan sätta ögonen på en! :)



svar: Ja, det känns kanon att det inte gått upp något med tanke på vad jag stoppat i mig :)



Denna veckans träning. Hmm.. Jag är en sån som tar dagens som den kommer lite. Med andra ord har jag inte planerat någon träning ännu. Har idag varit på Indoor Walking, blir antagligen spinning på onsdag (har varit på spinning någora onsdagar nu) men annars vet jag faktiskt inte :O Ska köra igång med rockringen igen iallafall :)

2011-11-28 @ 10:10:33
URL: http://entungvardag.blogg.se/
Postat av: halsanifokus

Jag är likadan kan inte heller ha nåt hemma, en dag när jag diskutera detta med min kusin som är smal så undra jag vad hennes recept var. Kan du gissa?

Jo varje gång hon blev sugen på nåt onyttigt så intala hon sig att hon är allergisk, hade hon godissug så var hon allergisk mot socker, fikabröd el annat bröd så var hon allergisk mot gluten osv du förstår konceptet, sen gick hon inte och berätta det såklart för då hade ju alla undrat utan utåt var hon inte sugen.

Funka för henne och lite så gör nog jag när jag börjar med mitt cambridgepulver den 1a januari

2011-11-28 @ 14:32:52
URL: http://halsanifokus.wordpress.com
Postat av: Jannica

Detta klarar du!!!

2011-11-28 @ 15:02:25
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Tomtan

JAg antar utmaningen!!!! 99 kg även efter jul!!!!! Du får sparka mig där bak eller hänga ut mig på nätet om de inte fungerar! VAd får jag göra????? ler

Postat av: Sara

svar: Det var ett bra tips! :) Har mätt varannan vecka men jag tror det får bli varje månad hädanefter. Och mätning ett par gånger i månaden som jag kan snitta :) Perfa! tack :)



Indoor Walking är crosstrainer i grupp, TYP. Det är lättast att förklara så. Men om vi nu ska vara exakta så istället för att "springa" med fötterna fram och tillbaka som man gör på en vanliga crosstrainermaskin så "springer" man i cirklar. Det blir alltså en skonsam jogging :) haha, fattar du? :) Svårt att förklara..

2011-11-28 @ 20:47:52
URL: http://entungvardag.blogg.se/
Postat av: Veronica

Här är faan ingen som ska ge upp! Kääääääääääämpa! Tillsammans klarar vi ju detta!! Jag lägger i en högre växel nu och tar tag med hårdhandskarna! Loggade precis in mej på vv igen och ska föra checklista! Har visserligen superfrossat idag med Kockens-hamburgare, pommes frites och glass tårta men så fyller jag bara en gång om året oxå!! Hej hopp gummisnopp

2011-11-28 @ 21:37:43
URL: http://tjockvawa.blogg.se/
Postat av: Selma

Kämpa på. Jag tycker det låter som om du varit duktig.

2011-11-29 @ 09:15:23
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0