Vardagen stundar

Äter och äter kan inte riktigt hejda mig men nu är det slut på det goda och i morgon börjar resan mot nästa mål och näsat och nästa. Kändes himla bra att jag var i mål på julafton. Vet att det kommer va stort plus i morgon men det gör inte så mycket för det är ett val jag gjort. Är dock peppad att ta tag i allt med hälsan. Hoppas jag kommer iväg på en rejäl promenad i morgon, om vädret tilllåter.
Är förvånad att jag är så frisk med tanke på lammet och Baggen, feber snor och hosta har de mina hjärtan.

Hon vaknar på natten med krupphosta och det tar lång tid att lugna henne vilket leder till att det inte blir mycket sömn, både idag och igår har vi dock sovit ca 2 timmar hela familjen på eftermiddagen mycket skönt.


Lilla lammet matade tomten med ost :-)



Strömavbrott i nästan ett dygn och uppfinningsrikedomen var total. Lammet måste ju ha varm välling så det var bara att improvicera...en fruktkorg lite värmeljus och en stålskål...blev kanon, värmde även barnmat och kokade vatten till te på detta sätt :-)

 

So long vänner, jag veckoväger in mig i morgon eftersom jag inte såg vad vågen visade i morse då det var strömavbrott. had eett värmeljus men orkade inte böka. Så i morgon får vi se !


Kommentarer
Postat av: Jannica

Ärs, på jul ska man få unna sig :) du är ju jätte duktig annars. Kram

2011-12-26 @ 22:13:09
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0