12 dagar

Ja sen la jag ner. Godis kakor och frosseri. Så konstigt för jag känner att jag på ett sätt är motiverad och har den där rätts känslan . Men på ett sätt känner jag mig bara trött, på typ allt. 100 dagar utan socker va inte min idé och då går det inte, jag blir 5 år och kan själv.

Idag va en galen dag. Vacker med snö och hela familjen i pulkabacken men hela tiden konflikter. På riktigt bråkar de om allt, vem som ska ha vilken pulka, vilket glas vem som ska gå ur bilen först osv osv allt är orättvist och löser man konflikt mellan två så är snart den tredje igång med den förste. Så sjukt dränerande och frustrerande. På riktigt har de varit missnöjda vad vi än gjort idag.

Lammet är i någon fas också , oerhört känslig och trött, inte så glad. Hon känner sig missförstådd och förbisedd. Hon vill ingenting och blir liksom både fysiskt och psykiskt trött när vi gör något ex pulkabacken. Hon liksom bryter ihop som man kan vänta sig av en 2- åring. Ibland tror jag att hon har en högkänslig personlighet. Hon har ett stort behov av lugn och återhämtning. Har flera gånger tänkt att hon behöver helgen till vila, att leker hon med någon blir det för mycket. Hon börjar bli så stor och klok och samtidigt så liten och så mycket kvar att klura ut. Min fantastiska förstfödda. 

i morgon hoppas jag på lugn och frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0