19/2

På riktigt har jag nog aldrig känt mig så obekväm i min kropp som nu. Det är fruktansvärt. 

Jag! Bara jag kan göra ngt åt det, allt ansvar ligger på mig. 

Tänkte börja idag men vet att det faller nästa helg då vi håller i tre kalas. Så måndag den 19 februari är det dags.

Det är då 6 månader kvar till vår Mallorcaresa. 

Tänker inte sätta något viktmål mer än minus. 

Jag tror jag kommer börja med typ naturdiet ett par dagar och sen även fortsättningsvis byta vissa mål mot flytande.

Jag måste bryta mitt ätbeteendet och då är drick diet ett bra alternativ, har varit förut i alla fall. Jag tänker ren kur max 10 dagar. 

Sen är det bara att traggla på med ren mat, mycket grönt och minimalt med socker och bröd. 


Jag tänker långsiktigt men samtidigt hår det inte att skjuta upp längre , jag måste ta ansvar för mig själv.


Jag såg mig själv i spegeln idag och gick lite sönder. Sen kollade jag kort i mammas mobil och fick se hur jag såg ut i den enda tröja jag de senaste månaderna tänkt att jag ser ok ut i. Totalt sammanbrott inombords. Fruktansvärt. 

Man får se ut hur man vill men jag vill inte se ut så här, jag mår inte bra och jag vill må bra.


Jag ska göra en plan som jag kan luta mig mot. Jag måste också identifiera de risker för ätande som finns och i förväg ha strategier för detta. Det jag äter ska vara medvetet och ett planerat val.


I övrigt är det lite kämpigt just nu med lite olika bitar av livet. Att räcka till för sina barn sin man och sig själv , att hinna med allt och att inte stressa. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0