Fett

Kliver ut i köket och det rinner vatten från fläkten över spisen. Vårt fantastiskt värdelösa värmeväxlande stenålders fläkt/ventilationssystem bråkar som vanligt.

Brukar bli lite stopp i en slang och är extremt svårt/omöjligt att göra rent.

Vi kan väl säga att vi blundar klipper och klistrar så länge det går då det kostar 50000 att byta. 

Skruvade ner luckan öppnade upp och jo det var vatten i mängder och spindelväv och en familj myggor på 20000 medlemmar. Dammsög upp familjen, stängde av elen och påbörjade projekt rensning. 

Alltså den här gången liksom gick vi al in, lite bära eller brista. Karvade bort lager av fett och smuts med smörkniv och sprayade klorin och yes om vartannat. Det ramlade bort lite grejer och det tog tid. Ca 2 timmar senare stängde vi luckan och slog på strömmen. Alla bitar på plats, väldigt väldigt mycket renare och det funkade. 


Efter det blev det ut i snön med alla tre vilddjur. Snö är fantastiskt, blöt snö inte lika toppen men vi fick till en snögubbe och tog sen en promenad till sjön i snöblandat regn. Kallt ovh blött men skönt.


Precis innanför dörren, kl ca 11 och telefon ringer. Baggens syrra, relation komplicerad, pratar massor frågar och hej och hå klämmer ur sig." Men då kanske det passar att vi kommer och hälsar på" fångad i återvändsgränd utan möjlighet att säga nej! De åker från Göteborg och när luren var på började vi ett mycket irriterat och intensivt städande. Bara gilla läget som vanligt med dem och försöka hålla god min inför barnen. Alltid gör de så här, sätter oss i en situation vi ej lan välja. Men efter ca 40 min ringer de igen, " sa du att det snöar hos er" sen följer en mängd frågor hur kallt , vilken mängd snö på vägen, konsistens osv Tillslut sa jag men jag filmar och skickar så ni får se. De hade sommardäck. Jag sa att fundera men ha är av er snart så vi vet.

Filmade och skickade. 15 min senare ringer de och säger att de vänder!!! Lättnad irritation och ledsna ungar. 


Åkte och köpte lördagsgodis och hade filmkväll. 


Idag torr spis, snö och minus 1 grad, internet tillbaka och fars dag. Vid 11 ska lammet sjunga i kyrkan och sen blir det snölek efter lunch 😃


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0