Bikiniproblem

Lammet är 6 år och hennes högsta önskan är en bikini. För att alla andra har det.


Jag har en stark känsla emot bikini till barn, bada gärna naken men inte i bikini. Kan tyckas konstigt kanske men för mig blir det lilla tygstycket som skyler brösten ett sätt att sexualisera den lilla kroppen. 
Samtidigt så skyler ju även en baddräkt mer än ett par badbyxor. Varför är då baddräkt ok?!

Det triggar så mycket i mig. Väcker känslor och frustration. Mitt enda svar är att det bara är så att det blir ingen bikini. Jag har inget bra svar att ge henne, vill inte förklara sånt hon inte ska behöva veta.

När ska de få ha bikini? Är det ok vid 6år? 

Jag känner mig splittrad. Vill att de ska vara barn! Trygga! Starka och självsäkra !



Kommentarer
Postat av: alexandra

hag tror inte jag tänker på att en bikini sexualiserar en kropp mer än en badräkt.... sedan tänker jag nog inte att något av plaggen sexualiserar kroppen. svår fråga... vet inte om jag tänkt annorlunda om jag haft en tjej på 6 år...jag tror inte det. alla ser ju på det på olika sätt.

Svar: Det är judt det där med att behöva skyla sig som ställer till det i hjärnan på mig. Och att ge barn vuxna sttribut.
Samtidigt ska man ju kunna klä sig hur man vill, det är ju vad jag vill förmedla till henne.
Tackan

2017-06-07 @ 00:26:57
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Maria O

Du kan ju köpa en bikini som är mer som en topp inte såna trekanter eller mindre :). Oj vad jag kommenterar i dag ;p

Svar: Ja det skulle man ju kunna , lite tankini 😃
Tackan

2017-06-17 @ 08:10:39
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0