38 år

Ja jag fyllde 38 år igår, gick och trodde det var 37 men ack så fel jag hade.


Hade en fin födelsedag med besök av pappa. 

Idag kom mamma och bröder, gjorde en fantastiskt god pinociotårta med jordgubbar och blåbär. Va konstigt det kan va ibland med de man på många sätt står närmast hur man kan trigga varandra med så minimala medel. Vi kan väl sammanfatta det hela med att det blev lite disskusion kring dvd kontra Netflix ! Ja alltså jösses. 

Jag var trött och antagligen grinig men jag var inte ensam. Varit vaken i natt med barn som besväras av klåda. Jag gissar hoppas och tror på myggbett men så fick jag för mug att det var vägglöss och började googla. Finns inga spår eller tecken i sängarna men blev nojjug och ringde Anticimex som kommer och kollar på måndag , ingår i hemförsäkring och då slipper jag nojja.
Jag tror de är känsliga mot stick och framförallt Tussen, hon får som hårda svullnader med en diameter på 3-5 cm. Har tagit bilder men det går segt att ladda upp dem 😡.

Vikten går inte så bra, eller snarare är kosten åt skogen. Har någon tanke att försöka sköta mig i veckorna med start måndag.  Att inte låta det skjuta i taket i onödan .

I morgon blir det antagligen Bauhaus, vårt lila och gula sovrum ska bli stilrent i mörkgrått, svart och vitt. Baggen sa att vi gör det på 2 dagar, jag säger minst 1 vecka.


Vi får väl se.

Just nu sitter jag i trappen och tjejerna försöker somna. Jag har senaste tiden lagt båda två samtidigt i en dubbelsäng på övervåningen. Läst, kliat ryggar, pillat hår, sjungit och hållit på i upp emot 1,5 timme varje kväll. Ohållbart Tillslut så vi har nu bestämt att de lägger sig i varsin säng blir pussade och omstoppade och får varsin ljudbok påsatt. Nu första v sitter jag kvar tills de somnar på golvet i hallen mellan deras rum sen idag på översta trappsteget och tanken är att om ca 7 trappsteg ska jag bara säga god natt och gå ner så ska de somna själva och va trygga med det. Hittills följer vi planen.

Projekt tre är att Ludde ska bli blöjfri!! Med tanke på hans vissa dagar katastrofmage så går det sådär... han tycker det är kul med kalsonger och springer gärna och kissar i gräset men vill inte sitta på potta eller toa. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0