Tid

Va är det två veckor sedan jag skrev? Vilka veckor. Jag har haft halsfluss från helvetet, alltså jag är veteran i halsfluss, har det ofta. Men denna gång var värst någonsin, bara grät och dräglade och feberyrade. Pencilinet hjälpte inte så efter 3 dagar nytt pencilin. Det var en kämpig vecka minst sagt.

Jag har varit på ytterligare än intervju och bara kände så mycket att jag vill ha det jobbet.  Klickade med chefen och arbetsuppgifter och sammanhang kändes så spännande och rätt. Kände efter den intervjun att jag nog inte var så sugen på jobb nr 1 som jag sökt. Det jobbet var väldigt brett och större arbetsplats samtidigt som mer ensamt i tjänsten. Jobb 2 känns mer varmt och socialt, lite teamkänsla.

Typ för tre dagar sedan ringde chefen jobb 1 och tjänsten gick till en annan. Han tyckte jag gjort en jättebra intervju och det stod mellan mig och den andra, den andra hade flera års erfarenhet av kuratorsarbete med barn, jag har noll. Kändes helt ok, glad jag kom så långt.

Men jösses jag kommer bli sååå knäckt om jag inte får jobb nr 2. De har redan tagit ref vilka jag vet pratar väldigt gott om mig. De har bett mig göra utdrag ur polisregister vilket jag gjort. Alltså jag vill så så så mycket ha det jobbet. 
Kommer få gå ner mycket i lön kanske 5-6000 men det känns som om det är värt det.

Nu är julpyssel och pantning igång. Bästa tiden 🎅🏽❤️😃.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0