Livet

I morgon opererar de pappa, de kan inte säga innan hur mycket de måste amputera. Pappa hoppas på att ha häl och lite till kvar, jag hoppas pappa får rätt.
Han fick åka in akut i fredags och känslorna har som vanligt upptagit min själ och kropp. Ångest, oro och lugn.

Är fortfarande så väldigt glad över mitt nya jobb. Jag ska jobba som kurator inom barnsjukvården närmare än så vill jag inte beskriva då jag vill fortsätta vara anonym. 

Det känns rätt och bra och samtidigt stort och läskigt. En helt ny målgrupp, en helt ny värld. Samtidigt alla är ju människor med samma grundkärna av behov. Att bli sedd, älskad, förstådd och lyssnad till.

Det är julafton om några dagar. Snart klar med paketen, matlistan skriven och grannen klädd.   

I helgen blev det sparkåkning och korvgrillning vid sjön, snön är härlig hoppas den får stanna. Allt känns ljusare och lättare med lite vitt.

I fredags skulle jag storshoppa till mig själv, nya underkläder, toppar/blusar byxor, nytt smink osv . Jag kom hem med ett rouge!!!! Men va på Ica idag och köpte en topp😂. Nej alltså shopping gör jag bäst framför datorn.

1 januari börjar jag 100 dagar utan socker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0