Springmask

Amen helvete va trött jag blir. Lammet har mask i magen 🤢😱. Pratade för bara några veckor sen om vilken tur vi haft då vi aldrig drabbats eftersom det är så vanligt. Men jo nu är det mask i huset. Precis när lugnet lagt sig efter de inbillade vägglössen.


Som tur är så hade jag medicin hemma, köpte för över ett år sedan då jag fick för mig att ett av barnen hade mask. Så lammet har redan fått första dosen och i morgon ska även vi och de andra ta. Sen ska man ta igen om 3 v.

Städa städa och tvätta tvätta...

I morgon ska jag väga mig också det lär väl va väldigt uppmuntrande, not!!

En riktig skitdag har det varit.

I morgon är sista semesterdagen och på måndag börjar ekorrhjulet sin snurr igen.

På semestern har vi ändå fått en del gjort. Vårt sovrum är renoverat. Gul träpanel och lila tapet med guldstjärnor är numera matta mörkt gråsvarta väggar. Furutaket är vitlaserat och det vitaprikosa plastgolvet är numera gråsvart klickgolv.



Veden är klar! Vi bar ut vår 50 cm ved, ca 13 kubik ur vedskjulet, sågade alla på mitten och sen in med allt igen.

Vi har badat nästan varje dag, lammet simmar riktigt bra nu, hoppar i på djupa och gör kullerbyttor. 20 M simmar hon. 

Vi har ätit gott, druckit en del rosé och haft fina vänner och släktingar på besök. 

Vi har inte rest någon stans men gjort dagsturer, Kolmården, lekparker och Leos lekland. Barnen har ätit glas nästan varje dag. De har somnat med skitiga fötter och skrapsår. De har hoppat studsmatta i pyjamas sena kvällar och viss dagar gått i pyjamas långt efter lunch. 

Jag och baggen min har samarbetat, stöttat varandra och njutit av att vi är vi. Känner mig stärkt i min kärlek till min man, känner mig stark i att det är vi nu och i framtiden.

Vi har haft en bra semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0