Inget godis ätit

Typ värsta dagen på evigheter även om den bjudit på en del fina stunder.
Jag, Ludde och lammet drog till jula för att köpa billiga gympaskor och ev ngn födelsedagspresent till baggen som fyller år i morgon. Vi hittade en fin gubbkeps, snygga skinnhandskar och små ficklampor/reflexer. Sen vidare för att hämta tussen som sovit hos mormor.
Jag kan inte med ord förklara det kaos som kan uppstå i en lgh på 30 min med dessa guldklimpar. Ut i bilen och mot Jysk för inhandlande av kontorsstol/ födelsedagspresent till baggen. Det var intensivt!!! Bland annat fick kassörskan nästan Luddes sko i huvet, jag välte nästan en byrå och svetten rann.

Sen tjatades det om lekpark och jag tänkte att jag skulle ge alla en chans till en bra dag. In på Hemköp och köpte bananer Festis och muffins, proteinpuddung till mig. Om vi säger så här det började när vi skulle kliva ur bilen!! Ett bråkande, retande och elände utan dess like. Alla skulle ha min uppmärksamhet samtidigt hela tiden och hur jag än gjorde var det orättvist. För att blanda upp det hela så snubblade och slog de sig också med jämna mellanrum. Ludde gjorde en bajsblöja modell värre och ja han rymde och jag fick inte tag i han och när jag väl fick av blöjan fick jag typ hålla fast honom hårt för att få på nästa. Han gallskrek! Någonstans här kände jag att nej detta var ingen bra ide. Efter fika som såklart inte var gott och såklart fick de Festis i fel ordning och var inte tussens muffins lite större än lammets .

När vi gick därifrån var jag tydlig med att nu blir det ingen mer lekplats förens man blir bättre på att lyssna och va snäll mot varandra.

Eftermiddagen föranleder inte ngt nytt besök i lekpark inom de närmaste åren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0