Akuten

Ja det blir inte alltid som man tänkt sig.
Fixade julgardiner i köket och ett rum till och nej jag tvättade inte fönstren.... en annan dag.
Tvättade och vek lite tvätt och fick in kartongerna med julpynt från förrådet.

Sen åkte vi en sväng till skogen och plockade granris till bocken.

Efter lunch var det dags att gå ut och klä bocken. Jag såg inte vad som hände men Ludde slog Tussen i huvet med en spade. En lite större barnspade i plåt. Det blev ett jack i pannan och blodet flödade.
Den spaden ska nu slängas, har tyckt den var läskig flera gånger.

In på akuten och efter lite väntan blev det tvättat, limmat och tejpat. Hon var så duktig, inte en sur min på hela tiden. Hon satt i mitt knä och njöt av allt beröm hon fick av sköterska läkare och mig. Jag var tvungen att säga till henne att man får gråta om det gör ont till slut men hon tyckte det gick bra.

Läkaren påminde att ringa försäkringsbolaget oxå för ersättning så det ska jag försöka komma ihåg.
Hon får nog ett litet ärr i pannan men förhoppningsvis inte så det kommer störa henne i framtiden.

Mitt i allt så slog det mig att det var väldigt länge sedan det bara var jag och Tussen som gjorde ngt. Blir mycket fokus just nu på att vi försöker ge Lammet egentid då hon visar att hon behöver det men vi glömmer att även tussen behöver det.

Det ska ingå i livsprojekt 2017- mer ensamtid med varje barn.

Idag ska jag flexa på lunchen och gå till frissan. Klippa färga slinga. Ska försöka komma ihåg att ta förebild.

Men å andra sodan lyckas jag ju inte få in bilder längre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0