Måndag

 

När man tror att man har en stor finne i örat men upptäcker att det är en fästing! Hade såklart hunnit till jobbet när jag upptäcker det lilla djuret, blev att fråga runt efter en pincett utan att få tag i någon. En av mina kollegor frågade jag om hon inte hade någon fästing med sig, kanske i sminkväskan som jag kunde få låna…lite konstigt tittade hon på mig,  ha ha. Tillslut gick jag in på toan och klöste bort eländet, på med lite handsprit och nu bultar örat.

Morgonen började sådär bra eller man kan väl förskjuta det hela och säga att natten var usel. Efter att ha våldsätit glass igår kväll för sista gången på länge la jag mig och somnade som en stock. Vaknade vid två av gallskrikande liten Ludde som antagligen drömt, jag tror han höll på i över en timme och med andra ord var jag lite trött när jag vaknade kl 5.15. Efter att ha fått på alla tre kläder, borstat hår och tänder, smörjt in med solskydd och fått ut dem på gården då börjat letande!!!! Baggens plåtdosa med alla kort i var borta. I närmare 30 min vände vi upp och ner på hela huset utan att lyckas hitta den. Han fick låna mitt visa och så hoppas vi att han inte blir stannad av farbror blå idag.

Nästan framme vid dagis säger Lammet, jag frågade dem noga säkert tre gånger under letningen om de sätt dosan, -mamma det kan va så att jag har sätt dosan på den gråa byrån och det kan va så att jag tog upp den lite och höll i den men sen la jag tillbaka den! Nu vet vi vart vi ska leta i alla fall.

 

Idag är det nystart för jag vet inte vilken gång i ordningen, planen är bort med socker, pasta, bröd, vetemjöl osv lite LCHF fast tillåtet med frukt. Jag tänker kött och grönt och ägg. Och TRÄNING.

 

Helgen var varm och innehöll grävande för betongplintar…vissa grävde jag ner tre gånger då jag uppenbarligen är rätt kass på att mäta.

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0