Brons/ brems/blinningar

Många namn har de små helvetesdjuren, det är invasion och de biter mig hela tiden. Jag är lite känslig så får stora som kaffefat blemmor som svullnar och kliar 😡.

Semestern rullar på fort går det och vi fixar mest hemma och råddar vardagslivet. Vi har ju byggt altan, minialtan/trapp och nytt staket så vi har gjort lite projekt.
Vi har också gjort förändringar inne. Nu har Ludde eget rum här nere och tjejerna varsitt rum där uppe ... Projektet är pågående men inatt sov de alla i sina sängar i sina rum. Jag sov först i soffan sen vår säng sen hos lammet sen hos Ludde 😂.

Måste ringa sotaren idag, har stått på listan tre veckor nu.

När det gäller kroppen och dä 😫 vissa dagar mår jag riktigt dåligt av det, ofta de dagar jag råkar få syn på mig själv i ett skyltfönster eller så. Har tydligen en väldigt falsk och god bild av mitt utseende som ibland krockar med verkligheten 😱. Men de flesta dagarna badar jag och leker i vattenbrynet utan en tanke på valkar och häng...äter glass och chips, fikar till förbannelse och bryr mig inte.

Men till hösten/ jobbstart är det dags. Jag ska ta tag i det då i en långsam takt. Nr 1 är bort med onödigt socker och inget kvällssvull!!

I veckan får vi besök, baggens barndomsvän , de har kommit varje sommar i 9 år nu, skillnaden nu är att de separerat och mannen kommer själv med ett barn. Det blir annorlunda men bra.

Efter det besöket kommer kusiner med familjer, en natt bara men vi blir 7 vuxna och 7 barn... Tänkte göra en gigantisk lasagne .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0