Förolämpad

Lite som att bli örfilad. Alltså idag var jag på kvinnokliniken och hade ett 2 timmars besök inbokat. Besökets syfte var att utreda mina smärtor, blödningar , diskutera ev cystor och planera sterilisering. Först var det provtagning, snäll tant. Sen kära vänner fick jag träffa den otrevligaste läkaren jag någonsin träffat eller kanske känslobefriad är mer rättvisande beskrivning. 

Hon körde på i ett rasande tempo, bröt kraftigt och blandade in lite engelska ibland. Detta gjorde att jag fick fråga om flera gånger. Hon frågade inte en enda gång hur jag mådde, tänkte eller kände. Hon sa har du barn ja jo svarade jag. Jag försökte komma in på mina blödningar och smärtor men hon avfärdade alla symptom med att det berodde på min övervikt. Inte mindre än fyra gånger på ca tio min uttryckte hon sig om min kraftiga övervikt. 

Sen vid undersökningen då det också var en student med så frågade hon inte om eller hur det kändes när hon tryckte och klämde?
Studenten skulle upprepa undersökning och hade lite svårt att känna livmodern så han bad mig ta djupt andetag. Då säger hon till honom att det hjälper inte det är svårt att känna när det är så mycket fett här och så pekade hon på magen !! På min mage!!

Hon kollade med ultraljud så snabbt så jag fattar inte hur hon hann se allt. Men hon konstaterade att det inte fanns några cystor och allt var fint. Jag frågade hur det kom sig då jag fått andra besked tidigare men hon menade att de bara blir så ibland när man äter p-piller att hormonerna gör att stockarna vilar och hormonerna minskar.

Hon sa " ja jag måste informera om att det finns andra preventivmedel och så räknade hon upp " sen skrev jag under steriliseringspapprena. Hon berättade kort om hur det går till och jag ska göra en vaginal variant där de går in och sätter metallklipps om äggledarna. Vid op klipper man eller bränner av dem. Efter steriliseringen är alla funktioner som vanligt med ägglossning och mens men äggen tar sig aldrig fram.  3 mån efter ingreppet ska jag äta minipiller och sen är det klart för alltid. Förhoppningsvis får jag tid innan jul.


Trodde inte jag tog åt mig men va fan lite ledsen blev jag allt. Nog vet jag att övervikt kan påverka det mesta men hon frågade ju ingenting och det är ju bara en av möjliga förklaringar. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vilken jävla subba!! 😱 Jag blir skitförbannad när jag läser om ditt läkarbesök!! Gör en "anmälan/avvikelse"!!! 😤😡👊👎🏻

Svar: Hmm vi får se
Tackan

2015-09-28 @ 20:52:23
Postat av: Anonym

Det var jag! Veronica 😉

Svar: 😍
Tackan

2015-09-28 @ 20:52:48
Postat av: Anna

Vidriga människa! En sån osympatisk ska banne mig inte vara läkare. Usch! 💩😡

Svar: Nej hon skulle nog passa bättre utan msk kontakt
Tackan

2015-09-29 @ 07:29:12
Postat av: Anna

Jävla skitkärring!!! Jag skulle också ha blivit ledsen. Som patient, inte minst vid en gyn-undersökning, är man ju också i ett väldigt underläge. All sympati till dig, Tackan! <3

Svar: Ja skittant
Tackan

2015-09-29 @ 19:14:48
Postat av: Linda

Lust och be den där läkaren att köra upp ultraljudet dit solen aldrig når. Stackars lärling som ska gå bredvid henne. Hoppas han ser henne som ett exemplar hur han inte ska bli.
Hoppas du återhämtat dig efter det mötet?

2015-10-07 @ 13:18:39
URL: http://lindajsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0