Back

Ja alltså den är lite av ett beroende bloggen. Varje dag tänker jag tankar i form av inlägg, kanske en %  av dessa blir sedan ett inlägg. 

Jag börjar jobba på måndag och det känns bra, känner mig faktiskt inte särskilt nervös utan mera lugn, känner att det är rätt plats för mig just nu i alla fall. 

I förrgår fick jag ett samtal från chefen på den avd där jag inte fick jobbet pga interna sökande och folk med erfarenhet av målgruppen ensamkommande !! Blev tillfrågad med en svag underton av hot att tillfälligt fram till årskiftet jobba med detta tills de som fått jobben skulle börja. Det var tydligen väl förankrat hos min nya chef, och arbgivare var ju den samma. Alltså fick dålig smak i munnen och ringde upp min nuvarande/ blivande chef . Det var en fråga inte en order och jag besvarade med ett nej! Känns bra. Jag känner att jag har behov  av en grupp att tillhöra där jag kan skapa varaktiga relationer, inget halvdant jobba här och där. 

Vikten är helt åt hellvete rent ut sagt, toppnotering i måndags 109 kg, blir besviken på mig själv. Har trillat dit på helgfrosseriet och äta i bilen när ingen ser😱. 

Jag har gjort massor av lchf matlådor, liberala men lchf. Pajer med olika fyllningar, köttfärs/blomkål/ mosarella gratäng som blev juvlig och i morgon skall jag göra några med kyckling. Har haft kesobröd i frysen och faktiskt klarat att bara ta 2 skivor till frukost. Fundera på att göra fler. Sen har jag en ide och fettkaffe, göra den innan jag åker precis och dricka i bilen efter inlämnande av ungar? Frågan är hur magen hanterar detta? Har ju en lätt drivande effekt vissa gånger💩👍. 

Mitt stora mål är att få vettiga vanor från början på jobbet! Nej tack till fikabröd/ godis och mackor. Ska nog ta med så jag har lite ketobollar i frysen på jobbet. Gjorde med arrak sista gången och mums va bra det blev.
Jag kommer också ha en kortare promenad från bilen till jobbet och all motion är ju bättre än ingen !

Kommentarer
Postat av: Hundrafemtiotre

Härligt att se att du är tillbaka, blev en smula oroligt att det hade hänt något allvarligt!

Svar: 😃
Tackan

2015-10-15 @ 08:11:11
URL: http://hundrafemtiotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0