Sömn

På riktigt, hur får man barn att sova på natten? Ludde tar knäcken på mig. Nu har vi ju provat utan välling ett tag och ja jag ser ingen större skillnad. Några morgnar har han fått en flaska vid 4 med förhoppningen att han ska somna om men nja funkar sådär.

I natt la han sig vid 18:15 och han hade då sovit 2 timmar på dagis på dagen. Vaknade till vid 22 och somnade om själv. Vaknade vid 24 och då behövdes lite stoppa in napp och klapp på rumpan, tog inte upp honom. 02. 00 ca så gallskrek han så jag fick ta upp honom och vagga/ dansa runt lite, tog ca 15 min. Sen från 03:30 har jag varit vaken. Han har somnat till i min famn och i sängen men vaknar så fort jag slutar typ "vagga" sängen ( ranglig säng) eller slutar smeka över ryggen . Han vill inte ligga brevid mig i sängen då blir han vaken och busig. 
Vid 4:15 gick vi ner och han fick välling i vagnen försökte söva honom där men gav upp strax innan 5, han slumrar när jag drar vagnen fram och tillbaka men vaknar så fort den står still. 

I natt vaknade också Tussen och hade kissat ner sängen så det blev ju lite extra bök.

En lösning är att lägga honom senare men det är så jäkla svårt att vända på den onda cirkeln. Vi börjar liksom kvällsrutinen vid 18 och är klara ca 19:30 med alla tre då. Jag tar upp Ludde och sen tar vi varsin av lammet och tussen och lägger läser och ligger kvar tills somnat.

Sova mindre på dagis tror jag inte riktig på då nätterna sett likadana ut även när han bara sovit 40 min på dagis. Jag känner också att han behöver få sova obegränsad på dagen då dagarna bli långa.

Vad gör vi ? Hur gör vi? Jag tar nätterna med Ludde pågrund av att baggen har svår sömnapné och sover med en maskin. 

Jag är beredd att sova uppochner i regnkläder om det skulle hjälpa. Ge mig era bästa tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0