Sommarångest



Nej det handlar inte om bleka ben, sladdriga ben och långa tuttar. Det handlar snarare om barn, sysselsättning och ork.

Ett långt sommarlov väntar. På tisdag gör tussen sin sista dag på dagis och om 4 v går baggen på sem i 5 veckor.
Ska försöka boka upp lite lagom med saker men det känns redan nu att det kommer bli jobbigt. Vardagen är så otroligt intensiv och utmattande. Underhållande och rolig också såklart men andningshålen få.

Kosten är också lite ångest. Jag känner att jag behöver en sommarplan och taktik för att inte gå upp tokmycket!
Läser en del på fejjan och bloggar och har nog hamnat lite snett, laborerar lite för mycket vilket ger obalans. 
När nu vardagen kommer vara annorlunda måste jag också hantera kosten annorlunda . Att fortsätta med Lchf är en självklarhet frågan är bara hur. 

Jag har kört lite äggfasta vilket gick bra till en början men nu känns det som om det snarare triggar överätning även om jag håller mig skapligt inom lchf. 

Jag tror jag måste backa ett par steg, föra in mer mejeri, frön och mellis , se till att det finns snabba enkla alternativ. Lite mer liberalt än vad jag försökt sista tiden. Det strikta har snarare triggat mig. Förbuden blir då så många att bångstyriga äta göra tvärtemot vaknar till liv.

Svårast är lunch och fika ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0