6 månader

Idag var det så dags för vägning och mätning 27/7 och 6 hela månader med lchf. Ja sista månaden har väl inte varit den bästa men jag har haft lchf som grund.

Vågen

1 januari     124 kg
27 januari   119 kg
27 februari 112,7 kg
27 mars.     110,9 kg
27 april.       108
27 maj.         104,6
27 juni.         104
27 juli           105,2

1 mån.   -6,3
2 mån.   -1,8
3 mån.   - 2,9
4 mån   -3,4
5 mån. -0,6
6 mån +1,2
(13,8kg) lchf

Måttbandet hittade jag inte och orkar inte leta heller... Gissar på små plus rakt över typ. 

Känns aldrig kul med plus såklart men va fan det kunde va så mycket värre. 

Idag ska något stort ske. Jag och baggen ska ha egentid tillsammans utan barn. Vi ska äta lunch och göra ngn form av utflykt 😃.

Finaste vännen ställer upp, hon kommer va helt slutkörd efteråt gissar jag, det kan nog räknas som ett träningspass 😃

Det är första gången vi lämnar bort alla tre, förutom att mamma haft dem lite kortare här hemma. Det känns skönt men lite läskigt, alltså lilla lilla Ludde. Missförstå mig rätt det finns ingen jag litar på mer, ingen som jag vet tänker som jag när det gäller barna och som faktiskt tycker om dem. Nej det läskiga ligger i att snart väldigt snart ska han börja på dagis och det känns ofattbart läskigt och sorgligt och såklart lite skönt.

Så många känslor. Snart fyller han 1 år lilla vilden. Alltså han går ju nu och klättrar, han klättrar på allt och har börjat fatta att man kan flytta saker för att kliva upp och komma dit man vill. Han trillar och slår sig så blodet rinner, bulor och blåmärken avlöser varandra. Gissar att vi kommer ha klippkort på akuten med den lille mannen.

Igår hände förresten något roligt. Tussen är ju sen med pratet, säger inte många ord men har en otrolig förmåga att görs sig förstod ändå. Några ord har kommit under sommaren, glass, jävlar, spela och Pernilla 😂😂 men så igår skulle lammet sjunga frostsånger för oss, då ställer hon sig på ngt typ en låda och sjunger mycket inlevelsefullt . Denna gång som många andra stod Tussen brevid men var inte tyst , hon tog i så hon blev röd och det var visserligen bara "ljud" men man kunde lätt urskilja "let it go..". Så kul!! Sen efteråt kliver de ner och bugar och vi ska applådera💕💜




Kommentarer
Postat av: Maria O

Jo trattkantareller är också riktigt gott:). Men kantareller är en favorit här hemna:).

Så jäkla duktig du är med din viktnedgång! Jag tränar och räknar kalorier och har nu köpt en maggördel så hoppas mina magmusklerna kan läka ihop så jag slipper se gravid ut.

Vad kul med egentid. :)

Svar: Tack
Tackan

2015-07-27 @ 07:55:15
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/
Postat av: Maria O

Jo trattkantareller är också riktigt gott:). Men kantareller är en favorit här hemna:).

Så jäkla duktig du är med din viktnedgång! Jag tränar och räknar kalorier och har nu köpt en maggördel så hoppas mina magmusklerna kan läka ihop så jag slipper se gravid ut.

Vad kul med egentid. :)

2015-07-27 @ 07:55:16
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0