Ström

Tre Kaffe med mjölk
Kesoäggröra och blåbärskessella
Knäcke ost 

Kesella russin banan

Två potatisbullar , coleslaw 
Bacon champinjonsås pasta haricot verts 

Tackat nej/ låtit bli ballerina pepparkaka

Åt middag vid 16.30 ungefär och 17.00 satt båda tjejerna i badet, Ludde låg på skötbordet jag på en pall och tvättade deras hår. Då blev det kolsvart!!! Strömavbrott , lite panik. Ungarna skrek och jag ropade på Baggen som precis skulle hoppa in i duschen. Rätt fort tände vi många ljus och fick upp barnen ur vattnet. De var rädda att det skulle komma spöken och Lammet var rädd att huset skulle rasa. Som tur var så var de trötta och tussen slocknade i min famn i soffan. Läste saga för lammet i ficklampssken, en rosa glittrig från prinsesstidningen, den enda vi hade. Så orutinerat när man bor på landet. Även lammet sover nu med ficklampa i handen. 

Det är sååå tyst när det är strömavbrott, ca 20.30 ska det va över står det på eon men det vet man aldrig riktigt. En lite annorlunda kväll. 

Jag hoppas denna natt bär med sig lite mer sömn än föregående som var ett riktigt bottennapp. 

I morgon är det fullt upp.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0